Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Läs detta först  (läst 17882 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« skrivet: December 20, 2009, 19:04:17 »

Efter önskemål av flera medlemmar startar vi denna avdelning.

Här läggs kunder och uppdragsgivare till inkassobolag upp.

Starta en egen tråd för varje inkassobolag, där man då i varje tråd kan lägga upp vilka kunder dessa inkassobolag har.
Jag har påbörjat att lägga upp några trådar med inkassobolag. Fyll på vid behov! Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #1 skrivet: December 21, 2009, 19:18:45 »

jo jag har ju  ca 30 olika skulder som plika inkassobolag har. ska nog ta och kolla vilka så ska jag ta och fylla på i listorna :-)
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
petterniklas
Hero Member

Antal inlägg: 810

« Svara #2 skrivet: December 21, 2009, 20:50:35 »

Kan väl tillägga att det inte är helt ovanligt att företagen sprider sina fodringar. Ett år kanske dem sålt av alla fodringarna till Sergel och nästa år till Gothia, sånt varierar. För riktigt stora företag som Telia t ex, görs det nog uppköp i grupp. Därav det stort spridda inkasso företag som har telia fodringar. Det borde ske via anbud/auktioner. Är osäker men det låter väl som mest troligt?

Loggat

Skuldfri efter 20 år...
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #3 skrivet: December 21, 2009, 21:41:04 »

När det gäller Telia så stannar nog skulden hos Sergel eftersom det är Telias eget dotterbolag.

Men som sagt så vandrar ofta fordringar mellan bolagen så vi kan nog hitta samma fordringsägare hos olika inkassobolag.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: