Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bli sambo under pågående sanering  (läst 2347 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Grönan
Newbie
*

Antal inlägg: 25

« skrivet: November 09, 2021, 10:58:29 »

Hej alla fellow skuldisar  Smiley Jag och min partner vill gärna flytta ihop, men vi undrar hur det blir när jag har ett år kvar på min skuldsanering. Är det smartast att vänta tills den är klar eller finns det ett sätt att bo ihop utan att han drabbas?

/Grönan
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #1 skrivet: November 09, 2021, 19:00:54 »

Det enklaste är att vänta till du har avslutad din sanering, då finns det absolut inget som kan hända. Flyttar ni ihop innan kan en borgenär begära omprövning av betalplanen om du inte gör det själv, och det kan då bli frågan om att betala mera, men också i värsta fall att din betalplan förlängas. Detta är dock endast om du inte själv begär omprövning, för då kan det endast bli frågan om att betala mera, men inte om någon förlängning av betalplanen.
Det dock inget hinder för att du håller kvar di bostad, och fortsatt är skriven där, men i praktiken bor med kärleken istället, så får ni ju också en prövotid innan du flyttar in för gott.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: