Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldaldo 0  (läst 4347 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Orolig mamma
Newbie
*

Antal inlägg: 38

« skrivet: November 30, 2019, 19:41:30 »

Hejsan idag när jag skulle gå in och kolla hur mycket skulder jag har så stod det 0.. Har skuldsanering sen 1 år tillbaka och det skulle pågå i 3 år någon som vet varför det nu stod på 0?
Loggat
hallstabella
Hero Member

Antal inlägg: 1388

« Svara #1 skrivet: November 30, 2019, 21:57:58 »

Hej! I och med att du har skuldsanering så lyfts alla skulder bort som ingår i skuldsaneringen. Skulderna finns ju kvar men i och med att de ingår i saneringen så har du inget skuldsaldo hos den enhet som driver in skulderna. Men tittar du på ett UC så står det istället att du har skuldsanering
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #2 skrivet: December 01, 2019, 12:31:00 »

Hejsan idag när jag skulle gå in och kolla hur mycket skulder jag har så stod det 0.. Har skuldsanering sen 1 år tillbaka och det skulle pågå i 3 år någon som vet varför det nu stod på 0?

Att skuldsaneringen skulle pågå i 3 år har du nog missförstått.
Det är så att en skuldsanering alltid pågår i minst 5 år, men betalplanen kan vara kortare som i ditt fall 3 år. Detta betyder alltså att du fortfarande har en anmärkning om skuldsanering i 2 år efter din betalplan är avslutat.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: