Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skilsmässa underskuldsanering period  (läst 4635 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
makis
Jr. Member
**

Antal inlägg: 53

« skrivet: December 08, 2013, 11:46:57 »

Hej

Det är så att jag och min fru bestämt oss för att skilja oss från varandra, båda jag och min fru har skuldsanering idag. Hon betalar 3000:- och jag betalar 5000:- per mån. Vi bor i en lägenhet hyran e på 9000:-. Hon jobbar 75% och hennes lön ligger på 13500:- efterskatt, och jag jobbar heltid och min lön ligger på 18000:- efterskatt. Vi har två barn 11 år och 8 år. Nästa vecka ska jag skicka in en ansöka till tingsrätten om äktenskapsskillnad. Hur kan det gå till med skuldsaneringen? Kommer jag betala mer än 5000 för att jag kommer att bo själv? Jag håll på att leta efter en lägenhet och det e väldigt svårt att hitta hyra mindre än 6000:-. Vi har bestämt oss att ha gemensam vårdnad om barnet. Tacksam om någon vet eller kan nånting om mitt problem.
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #1 skrivet: December 08, 2013, 13:57:39 »

Allt kommer att behöva räknas om med avseende på förbehållsbeloppet, det skiljer sig mellan ensamstående och gift med två barn. Så fokusera inte på att anpassa boendekostnaden till vad den var (vad den är idag) för den kommer räknas om.

Du kan själv räkna på detta i en skuldsaneringsansökan, plita in nya kostnader o.s.v. och se var du landar.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
makis
Jr. Member
**

Antal inlägg: 53

« Svara #2 skrivet: December 08, 2013, 14:13:09 »

Jag fokusera mig faktiskt inte på boendekostnaden utan min betalningsplan hur kommer det se ut senare, hoppas bara att jag betalar som jag betalar idag och inte mer
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #3 skrivet: December 08, 2013, 15:40:48 »

Det var det jag försökte säga att du får helt nya förutsättningar. Om du vill få reda på hur mycket du ska betala så tar du en ansökningsblankett för skuldsanering och fyller i den för att få fram ett resultat. 4-5000 mer i plånboken eller mindre kvar i plånboken ger vid hand att du söker omprövning.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: