Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skatteverket Christine Blank  (läst 10213 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« skrivet: Juli 15, 2013, 12:16:43 »

I dag har Skatteverket hört av sig. Christine Blank. som är i stället för Hämnaren och trakasseraren Linda Davidsson. hon vill hjälpa till.Skulle bara skicka in mitt person.nr. så skulle svar komma direkt. Jag väntar med spänning vad hämnaren gjort med mina papper.
Loggat
blindsorken
Full Member

« Svara #1 skrivet: Juli 16, 2013, 14:16:45 »

Christin Blank visste inget nu. Det är Linda Davidsson som sköter detta sa hon. När Linda kommer tillbaka från sin semester kontaktar hon mig, enligt Blank. Nu är sommaren snart slut och Linda fortsätter utreda. Blank sa också att de svar man gett förra året kanske inte duger i år. Snacka om konstigheter.
Loggat
blindsorken
Full Member

« Svara #2 skrivet: Juli 29, 2013, 08:31:15 »

Nu har jag fått telefon från Stefan Forsberg på Skatteverket. Han ringde för Linda Davidssons räkning. Han sa att Linda KÄNDE att vår komunikation inte fungerade. Så han meddelade att restskatt var att vänta. Detta året trodde han inte jag pendlat, men förra året var Skatteverket säkra på att pendlat hade jag gjort. När jag frågade om storleken på restskatten svarade han att det visste han inte. Förra året fanns inte några kvitton, men ett besiktningspapper låg till grunden för reseavdraget. Nu kan jag inte minnas detta papper så jag har begärt ut det från Skatteverket. Det kommer inte att komma för jag vet att det inte finns.
Jag är så glad att bloggar finns, där kan det skrivas om sådana som Linda Davidsson, vilket är av stort värde. Man ska inte gömma sig på Statliga verk och kunna säga och göra vad man vill. Så nu väntar hårda tider med restskatt och skuldsanering.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #3 skrivet: Juli 29, 2013, 09:43:58 »

Blindsorken - ta och läs denna sida på Skatteverket.

http://www.skatteverket.se/privat/svarpavanligafragor/avdrag.4.18e1b10334ebe8bc80003674.html#h-Avdragforresortillochfranarbetet

Och speciellt avsnitt som detta,

Vilka beviskrav gäller vid taxeringen? Hur ska jag t.ex. kunna visa mina avdrag för bilkostnader mellan min bostad och mitt arbete?
Alla som ska lämna deklaration är skyldiga att genom anteckningar, räkenskaper eller på annat lämpligt sätt se till att deklarationen kan upprättas och kontrolleras.

Det är du som deklarerar som har bevisbördan när det gäller yrkade avdrag i deklarationen. Det vill säga om du yrkar avdrag i deklarationen ska du kunna visa att du faktiskt haft motsvarande kostnad. 

När det gäller just avdrag för bilkostnader ska du kunna visa att du haft en bil som har rullat så många mil som avdrag yrkas för. Det ska också finnas utrymme för privata mil. Du kan visa hur långt bilen körts under året genom att visa upp besiktningsprotokoll för bilen för de senaste åren där det framgår mätarställningen vid respektive besiktningstillfälle. Även uppgiven total årlig körsträcka i bilförsäkringen är av intresse.

Du får också vara beredd att visa dina bensinkostnader för den totala körsträckan under året. Det kan göras genom årsbesked från bensinbolaget där du har ditt bensinkort eller genom kontantkvitton. Om du bytt bil under året eller kört med en bil som du lånat av släktingar eller vänner är det än viktigare att du kan visa hur många mil som du kört med varje bil du använt under inkomståret.
Det kan konstateras att domstolarna ställer relativt höga krav på de skattskyldiga när det gäller stora avdrag för resor mellan bostad och arbetsplats.

Så istället för att "acceptera" att få restskatt så gå igenom alla dina papper du har (samt beslutet från förra året - som vi hjälpte till med). Och lägg fram bevis på att du har rest till och från jobbet på det sätt som du påstår, där du kan intyga detta (som du ser i texten ovan) med exempelvis bensinkvitton, ta en bild på bilens milmätare och visa antal mil som din bil gått o.s.v

Vi önskar vi kunde hjälpa till i år också, men tack vare att Riksförbundet Insolvens saboterade vår verksamhet så kan vi inte hjälpa till i enskilda fall längre som vi tidigare gjort. Utan vi kan endast i nuläget driva ärenden som exempelvis det vi driver emot Datainspektionen just nu som berör alla skuldsatta (och även ej skuldsatta).

Hoppas allt löser sig för dig Blindsorken! och ge inte upp!
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
blindsorken
Full Member

« Svara #4 skrivet: Juli 29, 2013, 19:46:07 »

Linda Davidsson började sin utredning för 3 månader sedan. Direkt meddelade jag henne om att min bil skrotades 12.12.12 pga att den var helt slutkörd. Jag sa också att jag inga kvitton hade på bensin. Det brydde sig Linda inte om, hon skulle utreda. Så småningom komen fråga från henne. Du skriver om två bilar sa hon, inget annat. Sedan tystnade hon i över en månad. Efter sin semester återkom hon med ett övervägande som jag fick besvara om jag ville.Jag besvarade det. La fram om vittnen till att bilen skrotades, Bilcentralen i Norrköping. Vittne till att jag pendlat. Då blev Lindas känslor kränkta. Hon skickade då Stefan att ringa mig och berätta att han trodde jag samåkte, samt att jag inga bevis hade att komma med. Stefan tyckte jag skulle godkänna Lindas utredning och hålla tyst. Han blev hotfull i telefonen. Han sa också att förra årets godkännande av resebidraget berodde på kontrolluppgifter från besiktningen som jag skickat in. Det bevisade också enligt Stefan att jag inte samåkt. Nu har jag begärt ut detta papper,men det finns int, enligt Skatteverket i Norrköping. Varför har Linda Davidsson utrett något som hon från början sa saknade alla uppgifter för ett resebidrag, det är frågan. Kanske övade  Linda Davidsson. Hur kan jag anmäla henne? Jag bad om att få min restskatt för tre månader sedan, men hon ville utreda.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #5 skrivet: Juli 29, 2013, 21:15:04 »

Linda Davidsson började sin utredning för 3 månader sedan. Direkt meddelade jag henne om att min bil skrotades 12.12.12 pga att den var helt slutkörd. Jag sa också att jag inga kvitton hade på bensin. Det brydde sig Linda inte om, hon skulle utreda. Så småningom komen fråga från henne. Du skriver om två bilar sa hon, inget annat. Sedan tystnade hon i över en månad. Efter sin semester återkom hon med ett övervägande som jag fick besvara om jag ville.Jag besvarade det. La fram om vittnen till att bilen skrotades, Bilcentralen i Norrköping. Vittne till att jag pendlat. Då blev Lindas känslor kränkta. Hon skickade då Stefan att ringa mig och berätta att han trodde jag samåkte, samt att jag inga bevis hade att komma med. Stefan tyckte jag skulle godkänna Lindas utredning och hålla tyst. Han blev hotfull i telefonen. Han sa också att förra årets godkännande av resebidraget berodde på kontrolluppgifter från besiktningen som jag skickat in. Det bevisade också enligt Stefan att jag inte samåkt. Nu har jag begärt ut detta papper,men det finns int, enligt Skatteverket i Norrköping. Varför har Linda Davidsson utrett något som hon från början sa saknade alla uppgifter för ett resebidrag, det är frågan. Kanske övade  Linda Davidsson. Hur kan jag anmäla henne? Jag bad om att få min restskatt för tre månader sedan, men hon ville utreda.

Med det du beskriver Blindsorken - så finns det goda skäl att omgående göra en anmälan till Justitieombudsmannen. Där du beskriver allt som skett samt skickar med den skriftliga bevisning som finns i ärendet.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
blindsorken
Full Member

« Svara #6 skrivet: Juli 30, 2013, 06:47:06 »

Jag har anmält henne för fördröjning, men inget hört om det från JO. Tillägas kan att när hennes övervägande kom stod det att jag lagt in om 76500 i reseavdrag, jag har lagt in om 39000 precis som förra året. Under dessa tre månader har hon inte frågat varför min begäran är nästan dubbelt så stor som förra året. Nu när jag frågar om saken svarar hon inte. Inte heller Stefan nämnde detta. Som vanligt på våra svenska verk är det inte de bästa som fått jobben. Utan släktskap är viktigare och då spelar kompetens ingen roll. Men som sagt det finns dem som bloggar om saken. Viktigt är för min del att många får läsa om Linda Davidssons bravader. Bloggen som skriver om henne är läst även långt utanför Sveriges gränser. Hon är nog välkänd annars kommer hon bli.
Loggat
Ludde
Jr. Member
**

Antal inlägg: 88

« Svara #7 skrivet: Augusti 01, 2013, 19:03:56 »

Några kommentarer.

Bilprovningens avläsning är INTE ett juridiskt bindande dokument, man garanterar inte att noterad mätarställning är rätt avläst.

Jag drev ett ärende liknande detta där SKM grundade avslaget på detta men man förlorade målet.
Mätaren kan vara bytt under året och besiktningsmannen kan och gör fel vid inmatningen och det senare var fallet för mig.

Dessutom behöver man inte äga en bil för att göra reseavdrag, bara man kan visa att man haft tillgång till bil så står sig SKM slätt.

Och det kan vara bilägaren eller någon annan som tankat så bensinkvitton kan man heller inte kräva.

Nu menar jag inte att man ska fuska bara för att det går men har man defacto åkt t,/fr jobbet så ska man ha igenom avdraget.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: