Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Gothia och Alektum del 2  (läst 2490 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rosa
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« skrivet: Februari 26, 2013, 09:42:47 »

Fick veta från Kronofogden att det fanns en skuld från Gothia liggandes hos dom (se tidigare tråd om Alektum och Gothia),utan betalkrav. Fick listor på mina skulder hos Kfm,vad jag hade betalat och till vilka. Döm om min förvåning när skulden från Gothia är från 970115,och de har enligt listan ALDRIG,skriver ALDRIG skickat mig inkasso om detta och denna skuld. Inte konstigt att man då inte vet vad det gäller.... Är detta riktigt att göra? De har alltså inte nämnt skulden till mig via något litet inkassobrev under alla dessa år,vilket jag fick svart på vitt. Jag känner själv att jag inte har en aning om vad det gäller,tror postorder,för jag kan inte tänka mig annat. Kfm tyckte jag skulle kontakta Gothia för att få veta vad skulden gäller... Har aldrig varit med om liknande, får det gå till så här? Vad gör man? Bestrida till Gothia? fast jag inte har betalningsföeläggande om detta än från Kfm? Har begärt PUL från Gothia,men så klart det lär jag väl få vänta på...

Ang Alektum så har de åxå skickat in till Kfm,SAMMA SKULD JAG REDAN BETALAT IN,EN GÅNG TILL! Fick besked av Kfm att det var samma skuld som jag betalat in,och jag betalade in dagen innan denna skuld kom på Kfm:s bord....
Samma sak här,Kfm tycker jag ska kontakta Alektum och be dom återkalla ärendet. Kfm har sagt att de fortsätter hantera ärendena annars. Trots att detta med Alektum är avslutat och betalt hos Kfm. Har givetvis begärt PUL även hos Alektum...
Detta är helt galet och lite tips om vad jag bäst gör nu vore toppen!
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: Februari 26, 2013, 10:02:53 »

Fick veta från Kronofogden att det fanns en skuld från Gothia liggandes hos dom (se tidigare tråd om Alektum och Gothia),utan betalkrav. Fick listor på mina skulder hos Kfm,vad jag hade betalat och till vilka. Döm om min förvåning när skulden från Gothia är från 970115,och de har enligt listan ALDRIG,skriver ALDRIG skickat mig inkasso om detta och denna skuld. Inte konstigt att man då inte vet vad det gäller.... Är detta riktigt att göra? De har alltså inte nämnt skulden till mig via något litet inkassobrev under alla dessa år,vilket jag fick svart på vitt. Jag känner själv att jag inte har en aning om vad det gäller,tror postorder,för jag kan inte tänka mig annat. Kfm tyckte jag skulle kontakta Gothia för att få veta vad skulden gäller... Har aldrig varit med om liknande, får det gå till så här? Vad gör man? Bestrida till Gothia? fast jag inte har betalningsföeläggande om detta än från Kfm? Har begärt PUL från Gothia,men så klart det lär jag väl få vänta på...

Ang Alektum så har de åxå skickat in till Kfm,SAMMA SKULD JAG REDAN BETALAT IN,EN GÅNG TILL! Fick besked av Kfm att det var samma skuld som jag betalat in,och jag betalade in dagen innan denna skuld kom på Kfm:s bord....
Samma sak här,Kfm tycker jag ska kontakta Alektum och be dom återkalla ärendet. Kfm har sagt att de fortsätter hantera ärendena annars. Trots att detta med Alektum är avslutat och betalt hos Kfm. Har givetvis begärt PUL även hos Alektum...
Detta är helt galet och lite tips om vad jag bäst gör nu vore toppen!

Hej Rosa, begär ut §26 PuL-utdrag från Kronofogden (om du inte redan gjort detta) sen jämför du dessa utdrag med utdragen från Gothia, Alektum samt de papper du har kvar där du till 99.9% chans kommer hitta ännu mer fel. Bestrid sedan alla felaktiga fordringar med bifogad skriftlig bevisning som du redan har en hel del av.

Och ta och läs broschyren från Datainspektionen med deras allmänna råd rörande inkassolagen - där du ser vilka lagar och regler som ska gälla för inkassobolagen. Tyvärr kommer du snabbt upptäcka att inblandade inkassobolag brutit mot så gott som varenda paragraf i inkassolag 1974:182 samt mot god inkassosed ... men som sagt när DI inte sköter sitt jobb så är det klart att inkassobolagen gör vad fan de vill!

Datainspektionens allmänna råd,

http://www.datainspektionen.se/Documents/faktabroschyr-allmannarad-inkasso.pdf
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: