Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Svea Inkasso AB – Konsten att klippa & klistra för att få klirr i kassan.  (läst 6145 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: Juli 31, 2012, 18:47:54 »

Vi på IntrumCleaner får löpande in en aldrig sinande ström av nya ärenden, där vi redan år 2011 snabbt insåg att det råder rena anarkin hos inkassobolagen eftersom de kontrollsystem som skall tillse att ruffel och båg ej skall existera har bevisligen upphört att fungera. Det börjar bli minst sagt tjatigt att skriva samt hantera liknande ärenden om och om igen, där tillsynsmyndigheten datainspektionen, regeringen, kronofogdemyndigheten samt rättsväsendet är de fyra parter som är direkt ansvariga till att strömmen av oriktiga fordringar ökar istället för minskar.

Bara i år har vi på IntrumCleaner tillsett att över 11 miljoner kronor i fordringar har försvunnit upp i rök där alla dessa  fordringar varit otillåtna att drivas in enligt lag, men där detta inte hindrat inblandade inkassobolag som Lindorff, Intrum Justitia, Gate Inkasso (numera Intrum Justitia Invest AB), Svea Inkasso, Sergel, Alektum, Gothia, Aros Kapital, Aktiv Kapital, Prioritet Inkasso m.fl. att ändå försöka medvetet att driva in de otillåtna fordringarna  från intet ont anande privatpersoner och småföretagare. Där i flera av dessa fall har även statliga kronofogdemyndigheten aktivt deltagit i indrivningen av fordringarna eftersom denna statliga myndighet har i det närmaste noll koll på vad som är en fordran med saklegitimitet eller ej.

Idag (puuuussst!) tar vi ytterligare en gång och tittar på vad ett av de över 215 inkassobolagen i vårt land ägnar sig åt bakom kulisserna, där det är viktigt att inse att Svea Inkasso AB som dagens inlägg handlar om är bara en i mängden eftersom samma sak som vi avslöjar idag pågår i över 99 % av de övriga inkassobolagen också (där de använder sig av samma form av datasystem).

Läs hela inlägget här,

http://intrumcleaner.nu/svea-inkasso-ab-konsten-att-klippa-klistra-for-att-fa-klirr-i-kassan/

Samt direktlänk till bandinspelningen med Svea hittar ni här ...

http://youtu.be/xAnsaIo55-A

Där ni kan höra Yvonne Lundström på Svea glatt berätta om att hon kanske kommer att klippa & klistra lite  Angry
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #1 skrivet: Juli 31, 2012, 19:37:17 »

Youtube krånglar igen ... vi har nu laddat upp en ny version av bandinspelningen.

http://youtu.be/11C0LDT9dEw

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
elsy
Full Member

Antal inlägg: 115

« Svara #2 skrivet: Juli 31, 2012, 23:48:22 »

Man tror inte det är sant  Huh? Är de dum på riktigt Huh? PUL utdraget ska ju ha all korrespondens noterat med gäldenär då kan de väl inte börja lägga till eller dra ifrån nästa gång..
Ser framemot fortsättningen på detta..Kör hårt
Loggat
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« Svara #3 skrivet: Augusti 01, 2012, 04:31:18 »

Men varför tar ingen tidning emot detta, det är ju kriminalitet. Det måste finnas något att göra, bara vetskapen om detta kan göra en vansinnig. Har också märkt att om skriver något om de krimeinella inkassobolagen i någon kommentar i tex. SVD, plockas det omedelbart bort. Ingen tror väl det är korruption, eller?
Loggat
Usg64
Sr. Member

Antal inlägg: 297

« Svara #4 skrivet: Augusti 01, 2012, 04:38:51 »

Tänk om en själv hade den energin när man pratar med inkassobolagen.  Shocked
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #5 skrivet: Augusti 01, 2012, 08:49:58 »

Man tror inte det är sant  Huh? Är de dum på riktigt Huh? PUL utdraget ska ju ha all korrespondens noterat med gäldenär då kan de väl inte börja lägga till eller dra ifrån nästa gång..
Ser framemot fortsättningen på detta..Kör hårt
Ja, det skall sannerligen bli spännande att se vad Svea Inkasso hittar på ...  Evil
Loggat

intrumcleaner
Hero Member

« Svara #6 skrivet: Augusti 01, 2012, 08:52:10 »

Men varför tar ingen tidning emot detta, det är ju kriminalitet. Det måste finnas något att göra, bara vetskapen om detta kan göra en vansinnig. Har också märkt att om skriver något om de krimeinella inkassobolagen i någon kommentar i tex. SVD, plockas det omedelbart bort. Ingen tror väl det är korruption, eller?

Anledningen är att tjänstemän inte vill erkänna sina gjorda fel och som alltid när det är miljardbelopp inblandade så har lag och rätt en tendens att upphöra att gälla när det bara är vanligt folk som drabbas ...
Loggat

intrumcleaner
Hero Member

« Svara #7 skrivet: Augusti 01, 2012, 09:34:58 »

Tänk om en själv hade den energin när man pratar med inkassobolagen.  Shocked
Tro mig Usg64 efter att hört 100-tals handläggare på inkassobolag samt tjänstemän på statliga myndigheter som Yvonne Lundström på Svea Inkasso AB (se utdrag ur bandinspelningen nedan). Då blir energin allt starkare och likaså växer föraktet för de personer som medvetet tillser att människors liv dras ner i ren misär där deras framtidshopp och livslust suddas ut.

Glöm inte att de är beredda att förstöra era liv för att få lite blodspengar i sina fickor, för att sedan efter sin arbetsdag gå hem och njuta av livets goda sötma medans de av er som råkat ut för deras "arbete" får ett levande helvete ...

Det är dags att vi börjar vägra att acceptera att detta pågår! vi skuldsatta är människor! men vi behandlas som pengamjölkkor.

"Nej nej … men då noterar jag att du ringt och jag noterar att du saknar vissa uppgifter och ber om att vi kompletterar det vi skickat ut. Och vi går igenom ärendet återigen här nu, jag kan inte lova att jag hinner med det idag men under veckan och jag kommer att skicka dig kompletterande uppgifter till det som du känner är bristfälligt i det här då.

- Ja, det blir väldigt intressant, du menar att ni att ni skall klippa & klistra in en liten notering i historiklistan?

Du jag menar ingenting, jag säger att jag kommer att återkomma med den uppgiften då som du efterlyser här … sen om jag kommer klippa & klistra och hur det ser ut det får du se när du får det per post då."
Loggat

Usg64
Sr. Member

« Svara #8 skrivet: Augusti 02, 2012, 17:41:55 »

Beställde själv ett Pul av Svea och det är ett klippa och klistra som man inte fattar nåt av.
Och utskickat av Pia Broberg.  Grin
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #9 skrivet: Augusti 02, 2012, 18:12:42 »

Beställde själv ett Pul av Svea och det är ett klippa och klistra som man inte fattar nåt av.
Haha ... ursäkta att jag skrattar men vi har fått in över 30-talet personer som vittnar om denna kvinnas klipp & klistra metoder! vi gör vårt bästa för att få stopp på henne!  Evil

Loggat

Usg64
Sr. Member

« Svara #10 skrivet: Augusti 02, 2012, 20:00:47 »

Haha ... ursäkta att jag skrattar men vi har fått in över 30-talet personer som vittnar om denna kvinnas klipp & klistra metoder! vi gör vårt bästa för att få stopp på henne!  Evil

Gissar det.
Skall själv skicka hon ett fint mail  Grin
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: