Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Trafikförsäkringsföreningen - Förslag på hur man blir av med en oriktig fordran  (läst 5494 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: Juli 29, 2012, 19:13:53 »

Idag har vi publicerat det utlovade inlägget om TFF och ni ges förslag på hur ni skall gå tillväga för att bestrida en oriktigt TFF-fordran. Ni får även del av det yttrande som vi gjort till Tingsrätten i Luleå där vi hävdade att det skall gälla 3 års preskriptionstid istället för 10 år på trafikförsäkringsföreningens fordringar.

Detta fick vi aldrig chans att testa rättsligt eftersom TFF och dess ombud Intrum Justitia drog tillbaka allt fort som blixten när det började hetta till. Ni är fria att kopiera och använda er av vårt yttrande där vi hävdar att 3 års preskriptionstid skall gälla.

Det är viktigt att ni inser att för att kunna använda detta yttrande måste ni ha bevis på att under tre års tid har INGA preskriptionsavbrytande åtgärder skett. Där vi vet att 1000-tals av er kan bevisa detta direkt, och för de som inte har bevis kan ni få detta om ni följer de råd vi ger.

Låt oss tillsammans se till att trafikförsäkringsföreningen som toppat listan i åratal på mest insända begäran om betalningsförelägganden till KFM får sig en näsbränna de sent skall glömma.

http://intrumcleaner.nu/trafikforsakringsforeningen-tff-forslag-pa-hur-man-blir-av-med-en-oriktigt-fordran/

Time to raise hell  Evil
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #1 skrivet: Juli 29, 2012, 20:19:59 »

Mister Intrumleaner!!!!!
Eloge till dig som har orken att slita såpass som du verkar göra.
Jag läser ganska många inlägg och fattar att många fått hjälp av er med.
Ville bara säga BRA JOBBAT som min 5 åriga son alltid säger när man gör något bra:)Smiley
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #2 skrivet: Juli 29, 2012, 20:43:28 »

Mister Intrumleaner!!!!!
Eloge till dig som har orken att slita såpass som du verkar göra.
Jag läser ganska många inlägg och fattar att många fått hjälp av er med.
Ville bara säga BRA JOBBAT som min 5 åriga son alltid säger när man gör något bra:)Smiley

Tack Kenny555, och du skall själv ha en eloge då vi på IntrumCleaner inte undgått att se att du precis som oss försöker hjälpa människor med tips och råd. Därför säger vi även till dig BRA JOBBAT!  Smiley

Och det samma gäller alla andra Fattiga Riddare där vi alla försöker dra vårt strå till stacken för att göra både vår egna samt andras framtid och liv ljusare!

Hoppas vårt yttrande som ni är fria att kopiera och använda kan leda till att era TFF-fordringar försvinner upp i rök precis som i Mål Ä 155-12.

Lycka till allihopa ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #3 skrivet: Juli 29, 2012, 21:17:59 »

Jag har ju själv suttit med skulder upp över öronen så då måste man ju iallafall
försöka att hjälpa folk med råd och tips etc etc..
Frågar någon så måste man ju iallafall försöka hjälpas åt.Frågar ingen då om jag ser något som jag kan bidra
med då måste man ju försöka iallafall.För alla som har skulder sitter i en jobbig situation som jag själv gjorde innan.
Jag vill ju att alla ska få känna känslan att vara fri för att sitta med massa skulder gör att man mår skitdåligt många ggr.
Man ser liksom ingen utväg utan allt känns som ette jagande.Dom enda kompisarna man har är som
hon mamman som mördade sina barn i Stockholm(Barnen som hon dränkte))
Dom enda kompisarna hon hade var faktiskt mer eller mindre INKASSOBOLAGEN!!!
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #4 skrivet: Juli 29, 2012, 23:09:14 »

Tyvärr är det så att många av oss skuldsatta förlorar kontakten med både vänner och släkt och det gör inte saken bättre att man sedan även stressas nästan till döds av inkassobolag, KFM och delgivningsmän som dyker upp som det gamla mytologiska monstret Hydran där om man lyckas hugga av ett huvud så dyker snabbt två nya upp.

Hela tiden pratas det om att något måste göras för de skuldsatta men tyvärr stannar det alltid vid prat, detta år 2012 har det mest handlat om de skuldsatta barnen ... där det konstiga är att man glömt att i Sverige så har faktiskt över 98 % av alla barn faktiskt föräldrar. Där man utan att ha den "otroliga" kompetens som regeringen och dess utredare har, tycker man som privatperson att de borde insett för länge sedan att om man underlättar för föräldrarna och hjälper dessa ur skuldindustrins käftar leder detta även till att barnen får det bättre.

Vidare så pratas det ständigt om att vi är över 400 000 skuldsatta i Sverige, men alla tycks glömma att dessa 400 000 snabbt växer till över 1.5-2 miljoner personer om man räknar korrekt. Eftersom alla skuldsatta i Sverige lever inte som eremiter och är inte alla provrörsbarn utan man har faktiskt sambo, barn, föräldrar, fru, man, vänner och släkt där alla dessa också påverkas negativt om en person är skuldsatt.

I denna tråd som handlar om TFF ska ni veta att årligen skickas över 100 000 nya betalningsföreläggande in till KFM bara från TFF. Där flertal av dessa kommer leda till att några tusen evighetsgäldenärer kommer att skapas och fler och fler blir det som hamnar i skuldindustrins käftar.

En dag kommer vi nå den kritiska punkt som får bägaren att rinna över ... tyvärr är vi inte där ännu.
Loggat

Kråkan
Jr. Member
**

Antal inlägg: 62

« Svara #5 skrivet: Juli 30, 2012, 19:48:29 »

Deltar i allra högsta grad i dessa strider precis nu. IJ och TFF verkar ha stora problem med att skaffa fram bevisning och dokumentation.

Man hänvisade till att ärendet skulle skickas till KFM för "opartisk" bedömning men jag hänvisade till att KFM inte är någon domstol och ärendet skall till TR i så fall, men man kanske borde skicka mig dokumentationen vilket man alltså har problem med.

Jag har skickat ALLT till DI med en formell klagan men svaren därifrån är så bedrövliga så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. I ett nytt fall med ett nytt inkassobolag hänvisar man till ett gammalt utlåtande vars svar var att jag ska själv stöta på inkassobolaget så kommer nog registerutdraget så småningom.

Alltså en tandlös tiger som sitter i någon annans knä.
Loggat

Dancing in the shadows of my memory.
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #6 skrivet: Juli 30, 2012, 20:31:14 »

Deltar i allra högsta grad i dessa strider precis nu. IJ och TFF verkar ha stora problem med att skaffa fram bevisning och dokumentation.

Man hänvisade till att ärendet skulle skickas till KFM för "opartisk" bedömning men jag hänvisade till att KFM inte är någon domstol och ärendet skall till TR i så fall, men man kanske borde skicka mig dokumentationen vilket man alltså har problem med.

Jag har skickat ALLT till DI med en formell klagan men svaren därifrån är så bedrövliga så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. I ett nytt fall med ett nytt inkassobolag hänvisar man till ett gammalt utlåtande vars svar var att jag ska själv stöta på inkassobolaget så kommer nog registerutdraget så småningom.

Alltså en tandlös tiger som sitter i någon annans knä.

Bra jobbat Kråkan, det behövs fler som strider och ifrågasätter dagens system. Och senaste avslöjandet vi gjorde rörande datainspektionen visar tydligt på deras jäv där jurister som Malin Fredholm (ansvarig för uppdateringen av de allmänna råden till inkassobolagen 2011) tillser att lägga ner anmälningar mot inkassobolagen på löpande band utan att ens läsa våra medskickade bevis och bilagor som vi skuldsatta skickar in för att få en opartisk bedömning.

Tyvärr så är DI en av våra mest korrumperade statliga myndigheter vi har i Sverige ... se själva ...

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=5987.0
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: