Hej alla Fattiga Riddare! Det var ett tag sen jag var här nu, men hade jag inte hittat detta forum för nått år sedan hade jag inte stått här idag som mer eller mindre skuldfri. Den 23 juni fick jag min första lön på över fem år utan utmätning och det var som att vinna på lotto. I dag har jag ett par hundralappar kvar att betala hos Svea Inkasso och ytterligare en skuld (868 kr) som jag försöker få klarhet i vad den har sitt ursprung i. Den ligger hos Europa Inkasso som ignorerar min begärran om att få ett fodringsunderlag trots flera påstötningar. Kravbrevet de sänder varje år ser lite amatörmässigt ut. De anger ett ärendenummer, ett kravdatum(2002-02-14), en fodringsägare (Company Data Net), ett belopp på skulden som inte särskiljer vad som är kapital, ränta och kostnader. Någon som vet hur jag går vidare där? Jag vill ju klassas som kreditvärdig om tre år och inte ha det här liggande, samtidigt vill jag inte bara betala när de inte sköter det som åligger dem. Nu for jag iväg här! Ville egentligen bara lovprisa forumet för det stöd och den kunskap jag hittat här. KRAMAR!!!
Skicka ett brev där det framgår att om inte de hör av sig med den info du vill ha, kommer du att göra en anmälan till DI för brott mot inkassolagen, att skulden är inte giltig pga dess oklara grunder samt att ärendet i sin helhet är tvistig eftersom de inte kan klargöra skuldens ursprung, kapitalbelopp etc...
och att vidare kravbrev från deras sida kommer att anmälas till DI för otillbörlig inkassoåtgärd.
Eller nåt liknande.