Skriv inte på nånting som inte är till dig... om det så är polisen som står där. Jag hade inte gjort det. Jag hade sagt "Den personen ni söker är skriven på denna adressen ja, men har inte vart här på x antal månader/år. Det får ni lösa utan mig... ingenting jag har med att göra. Om ni inte nu påtvingar mig brott mot posthemligheter.
I 4 kap. 8 § brottsbalken (1962:700) anges:
"Den som olovligen bereder sig tillgång till ett meddelande, som ett post- eller telebefordringsföretag förmedlar som postförsändelse eller telemeddelande, döms för brytande av post- eller telehemlighet till böter eller fängelse i högst två år."
En liten tanke: Detta kontra surrugatdelgivning...
Bra där.....

Surrogatdelgivning. Handlingen lämnas till någon annan än den sökte, t.ex. vuxen medlem i den söktes hushåll eller dennes hyresvärd eller arbetsgivare.
Om personen inte bor där utan bara är skriven på adressen så borde han ju inte räknas som en del av ett hushåll. Dom kan väl inte bara lämna den till nån random person på samma adress och tro att delgivningen kommer komma fram till den berörde.
Med det så borde dom gå till hyresvärden eller arbetsgivaren. ( Hade jag begärt iaf )