Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Yeaaaaaaaaaaaaaaaahhhh  (läst 12363 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« skrivet: Maj 07, 2010, 22:51:29 »

Idag fick jag ett brev från ett större Inkassobolag.Jag hade skrivit till dom innan och preskriberat bort 4 skitskulder.
Men 1 gick dom inte med på för det var ett lån med 10 års preskribtion på.
Efter att ha läst lite varför dom ansåg den inte skulle preskriberas så såg jag ganska tydligt att allt stämde inte alls.
Dom hade skickat ut 9 brev på 10 år.5 av breven skickades till en adress jag ALDRIG vart skriven på ens.
Fick svar för 2 veckor sedan att tyvärr-
Jag blev förbaskad för det var trots allt ca 57.000:-
Jag beslutade mig för att skicka 1 brev till och påvisa det dom ljuger om+att jag fortfarande anser att skulder borde vara preskriberad.
Idag kom brevet,seriöst så var jag lite nervös innan jag vågade öppna det.
Svar----SKULDEN AVSKRIVEN---
Så det lönar sig att ligga på.Nu är det snart klart med mina skulder och det ska bli så sköööööööööööööööönt
Loggat
Annsie
Full Member

Antal inlägg: 233

« Svara #1 skrivet: Maj 07, 2010, 23:13:31 »

Blir lite av en toppen helg för dig då, kan tänka mig att  du mår gott nu.
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #2 skrivet: Maj 07, 2010, 23:19:14 »

Bra kenny.. man ska inte ge sig i första taget.  Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
kenny555
Hero Member

« Svara #3 skrivet: Maj 07, 2010, 23:25:21 »

Annsie.Ja du tro mig denna helg kommer bli skön vill jag lova.Först får man vara hemma i 10 dagar.Träffa familjen och vår lille
Huligan som kommer jaga livet ur pappan imorgon:)
Sedan att få detta brev känns otroligt gött pga nu är snart min skuldresa slut

Patrik1--Ja du men jag är en sån typ pain in the ass.Truten med mig brukar kunna sätta folk på plats i vissa lägen.
Har man bara raka besked och kött på benen+att man är säker,Då är det som man säger bara att köra full gas
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #4 skrivet: Maj 08, 2010, 10:01:50 »

Grattis!  Grin
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #5 skrivet: Maj 08, 2010, 10:30:13 »

Grattis
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
kenny555
Hero Member

« Svara #6 skrivet: Maj 08, 2010, 11:07:36 »

Tack alla ja jag kan verkligen lova att idag är en trevlig dag att vakna upp på med:)
Vinsten blev denna skuld som togs bort+att mitt s.k Kinapaket anlände.
Och jag får vara tillsammans med min familj igen heeeeeeeela veckan lång.
Speciellt min lille son på 2.5 år.Han är det alltid full gas på när pappa kommer hem
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #7 skrivet: Maj 08, 2010, 12:25:11 »

Tack alla ja jag kan verkligen lova att idag är en trevlig dag att vakna upp på med:)
Vinsten blev denna skuld som togs bort+att mitt s.k Kinapaket anlände.
Och jag får vara tillsammans med min familj igen heeeeeeeela veckan lång.
Speciellt min lille son på 2.5 år.Han är det alltid full gas på när pappa kommer hem

Ta var på den tiden. Snart så ser du inte honom när han är ute och härjar med kompisar.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #8 skrivet: Maj 08, 2010, 19:08:22 »

Grattis Kenny555.
Måste kännas gött i gött gött detta.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
kenny555
Hero Member

« Svara #9 skrivet: Maj 08, 2010, 23:12:27 »

Ja du herr Rocker du ska tro mig vilken känsla detta är.Detta är den näst sista skulden jag har så nu finns det endast
1 som jag tyvärr inte kan preska bort.Men den kan jag förhandla ner en bra summa.
Nu måste jag säga att jag ärglad för att jag tog beslutet att inte begära skuldsanering som kärringen på kommunen sa till mig.
Jag hade helt ärligt ca 900.000:- i skulder när jag började se om läget.Idag efter att ha betalat in ca 110.000:- på 8 månader
genom införsel och skattepengar jag skulle ha haft men dragits av från skulden.
Idag har jag 3 mån kvar med KFM så totalt 55.000:- finns kvar i skulder.
Summan som jag fått betala in då hamnar på 165.000:- av totalt 900.000:-
Ja känslan känns konstig för när jag var på den summan 900.000 då var man inte så glad direkt,men nu när jag vet hur läget är
och kommer bli så känns det liksom lite vaaaaa???Kan det verkligen vara så att jag kommer att vara helt skuldfri om max 1 år.
För det sista betalar jag in innan jul
Men från 900.000 till 165.000:- det är otroligt billigt vill jag lova.
Hade jag lyssnat på Budgetrådgivaren så hade jag betalat minst 450-500.000:-
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #10 skrivet: Maj 09, 2010, 00:03:43 »

Egentligen är det väl det vi söker. Ett ljus i tunneln alltså.
Loggat
lasseh
Sr. Member

Antal inlägg: 292

« Svara #11 skrivet: Maj 09, 2010, 22:15:03 »

Kenny 555: Får man va nyfiken: Hur många gånger om har du betalt ursprunglig kapitalskuld? Själv är jag uppe i ca 3 ggr, och ändå är totalskulden fortf ca 3 ggr urspr kap skuld. Är alltså sk evighetsgäldenär. Betalar in ca 116 000/år = årsräntan. Skulle dom va så hyggliga att dom fryste räntan skulle det ändå ta drygt tio år att betala allt, alltså fortf evighetsgäldenär enl definitionen. Jo, jag har sökt om skuldsanering nyligen.
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #12 skrivet: Maj 09, 2010, 22:42:54 »

Hej Lasseh---Jag har ALDRIG  behövt betala mer än ursprungsskulden.Innan jag hittade hit till FR så körde jag systemet
byt jobb låt KFM leta lite.När dom hittade min arbetsgivare då hann dom dra max 1 gång innan denna mannen bytte arbete igen.
På så sätt gjorde jag nog detta 4 ggr.Efter det så blev jag vräkt men ändå inte min hyresvärd ville ha mig vräkt från deras lägenhet jag
bodde i men inte hade betalt hyra på minst 6 månader.KFM kom med ett papper jag skulle skriva vad som var och inte var.
Jag skrev till dom och hade kanonläge att få ihop en bra story.Efter 4 veckor kom beskedet målet avskrives:)Smiley
Efter det skrev jag mig inte på någon adress alls posten kom vet ej???..Jag flyttade tillsammans med min sambo utan att skriva mig på denna adress innan jag hade full koll på landet.Nu så kom dagen D.
Jag hade full koll på alla mina skulder och på detta viset visste jag att ALLLLLLLLA skulder med preskribtionstid på 3 år skulle skrivas av till
220%.Vad sedan inkassobolagen skulle skriva och hävda det skulle jag skita på alla dagar.För-----------------
Enligt utdrag från Skatteverket så var min adress Okänd hemvist sedan år 2005.
Det enda som skulle kunna stoppa allt nu var det förbaskade skulderna på 10 års preskription.
Jag visste det skulle komma något på detta förr eller senare.Sant 4 skulder dök upp när jag beslutade mig för att skriva mig på 1 adress.
2 av dessa lyckades jag ändå preskribera för att jag stod på mig och var lite stor i truten med dvs poängterade att snacka inte skit med mig för det ni säger stämmer absolut inte.Oftast efter det andra brevet gav dom upp,men 2 skulder lyckades jag aldrig bli av med men dessa kan jag överleva att betala.Jo sant jag höll mig undan deras jävla rävspel som jag anser KFM/Inkassobolag kör.
Uppfattningen jag vet är KFM skiter FULLSTÄNDIGT I om du nu tex vill försöka betala bägge samtidigt dvs KFM+Inkassoskulder.
Man har oftast bara råd att betala KFM och knappt det.
Inkassobolagen sitter som ena jävla skitarslen och bara väntar ut alla som har mycket skulder hos KFM.När dom sedan ser att skulderna minskar.Då ska du få se på fasen att nu kommer alla skitstövlar/Hökar in och ska ha sin del.För tro mig alla är medvetna så länge du har A-Mål inne så kan dom bara se i stjärnorna att dom kommer att få ens 1:...
Dvs Logiskt sett så kan man aldrig bli av med skulder på kort tid pga detta system.
Jag gav mig fasen på att kringgå systemet lite och testa hur långt jag kunde gå och vinna på detta.
Vinsten idag är otroligt stor dvs ca 700.000:- mindre har jag sluppit att betala enbart pga detta.
Inte rätt men jag ansåg jag skulle vara lika rutten som inkassobolagen.Och för 700.000:- var jag villig att pröva.
Loggat
lasseh
Sr. Member

Antal inlägg: 292

« Svara #13 skrivet: Maj 09, 2010, 22:49:13 »

Kenny555: Ja du var smart du! Jag inte lika  Sad
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #14 skrivet: Maj 09, 2010, 23:00:28 »

Alla kan inte klara ut det heller pga familj/Jobb m.m.Jag har full förståelse för det absolut.
Men som jag skrev jag gjorde ett val det var att ta chansen för jag trodde på min ide.
+att jag inte ville KFM skulle ta ca 8-11.000:-/Mån som jag egentligen skulle betala.Nu kom jag undan med ca 4500:-/Mån.
Men idag är det svårare att göra det jag gjort pga man inte kan byta jobb i samma utsträckning.
Samtidigt hade jag en otroligt massa tur KFM gjorde min 1a utmätning efter 2 år.Hade nog enbart tur att dom inte ens kollade
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: