Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mail eller brev  (läst 20474 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #15 skrivet: November 21, 2009, 21:17:16 »

Citat
Jag kräver att de ska skicka bekräftelse att skulden är preskad.
Är det allt du skriver ?? , så lätt,, ska testa i så fall , jag tycker det är lite svårt att formulera sej , då jag inte är direkt van att skriva till sådana som jag normalt föröker undvika, Grin Grin

I stort sett er alla mina brev ut så här:
Brev 1:

Hej.
Jag betrider härmed XXXX med hänvisning till preskription.
Emotser bekräftelse på detta.

Namn, adress etc.."

brev 2 och vidare:
"Jag har sedan tidigare bestridit ärende XXXX (datum när det har bestridits)
Aningen stämmer ni mig inför rätten på er bekostnad eller så avskriver ni ärendet. Får jag inte svar inom 8 dagar, anser jag att ärendet är preskriberad och brev från er därefter räknas som trakasserier och kommer att anmälas till Datainspektionen för brott mot inkassolagens 4§ gällande God Inkassosed."

Namn adress etc."

Nu senast har jag begärt ersättning i TR mot IJ med 28 000, varav 20 000 är brott mot inkassolagen och begär ut ersättning enligt 18§ Inkassolagen. resten är för eget arbete.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
ORIGINAL65
Full Member

Antal inlägg: 242

« Svara #16 skrivet: November 21, 2009, 21:24:31 »

Citat
Hej.
Jag betrider härmed XXXX med hänvisning till preskription.
Emotser bekräftelse på detta.

Namn, adress etc.."

brev 2 och vidare:
"Jag har sedan tidigare bestridit ärende XXXX (datum när det har bestridits)
Aningen stämmer ni mig inför rätten på er bekostnad eller så avskriver ni ärendet. Får jag inte svar inom 8 dagar, anser jag att ärendet är preskriberad och brev från er därefter räknas som trakasserier och kommer att anmälas till Datainspektionen för brott mot inkassolagens 4§ gällande God Inkassosed."

Namn adress etc."
1000 tack,!! Enkelt och bra skrivit, hoppas det är ok om jag andvänder dina ord  Cool
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #17 skrivet: November 21, 2009, 21:28:10 »

Original tell mee hur går det med dina bestridningar==
Man är lite nyfiken trots allt eller har det bara gått utför numera?
Jag vet att du hade vind i seglen ett tag men sedan kom baksmälla nummer 1.
Hoppas det bara blev 1 iallafall mvh
Loggat
ORIGINAL65
Full Member

Antal inlägg: 242

« Svara #18 skrivet: November 21, 2009, 21:37:06 »

Citat
Original tell mee hur går det med dina bestridningar==
Man är lite nyfiken trots allt eller har det bara gått utför numera?
Jag vet att du hade vind i seglen ett tag men sedan kom baksmälla nummer 1.
Hoppas det bara blev 1 iallafall mvh
Jodå tack , Det har gått ganska bra ,helst i början,Fick bukt med Prioritet, AK, ,hade lite strul med Lindorff men dom gav med sej till slut..
Väntar nu med spänning på:
Payex
Intrum justitia
Alektum
Gothia

Allt är gammal skit, så det borde inte vara några problem med preskription , men dom är ju så sega att svara, :men jag kör på, och så länge läser jag med stort intresse allt som skrivs här,. Och jag har lärt mej en massa bra saker ,så på ett sätt känner jag mej som en rik riddare !!! Tack alla !!
Loggat
petterniklas
Hero Member

Antal inlägg: 810

« Svara #19 skrivet: November 21, 2009, 23:19:07 »

Leffa, Sängdags!

Trodde jag var så när som skuldfri förrutom en skuld till Sergel Inkasso på 3000 kr, den får man snällt ta och betala. Men  råkade ringa Intrum Justitia hittade fan 5 fodringar på 150 000 kr!!! Handläggaren var dock trevlig.

Oh gude gud, låt mig vinna detta också så jag kan bli av med mina betalningsanmärkningar och kunna ta ett sms lån när jag står i baren.

Please gud.

Loggat

Skuldfri efter 20 år...
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #20 skrivet: November 22, 2009, 01:47:09 »

Sängdags..

jag glömde ju bort att jag fick en liten ökning av mitt skuldsaldo hos kfm med en nätt summa på 550 000kr. Trevligt brev med kapitalskuld på runt 90 000kr räntan är som hittad bara 24%. Sedan hade dem processkostnader på nästan 6 000kr. Roligt. Har varit hos kfm 2 gånger tidigare. utslag och sedan 2001. Man kan ju undra vad som ligger i den summan då jag aldrig har haft någon kontakt med dem..

Härligt så det förslår. Undra hur Kredit-inkasso reagerar nu. Deras fjutiga 330 000kr. Även dem tycker om mig som ger mig så fin ränta som 24%. Det är ju enligt en viss person på alektum inte avdragsgilla. Det gör mig inget för räntan är ju sååå bra

Är nog dags att ta lite medicin, Snart börja jag nog se demonerna komma
Loggat
petterniklas
Hero Member

« Svara #21 skrivet: November 22, 2009, 13:06:48 »

sörjer med dig leffa. Har själv stora förhoppningar på att få IJ avskriva dem 150k eftersom dem kommer ifrån samma mål som TR avskrev mot ackordinkasso. Och går det igenom, ska det smsa låna!  Evil

ps. Ironi
Loggat

Skuldfri efter 20 år...
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #22 skrivet: November 22, 2009, 13:56:06 »

Sörjer behöver du inte gör men visst är det en jobbig situation. Samtidigt så är det rätt skulder, då det är just dessa jag måste komma överens om. Det som är bra är att nu ser dem varandra och det gör att min story är trovärdig. Alltså dem ser att jag inte har ljugit. Det är faktiskt jobbigare att dem kommer efter varandra som dem har gjort hittills. Så fort en är borta, gör nästa bolag ett försök och så har det varit dem senaste 5 åren..En åt gången. Får jag bort dessa så är det med all sannolikhet starten till ett nytt liv.

Visst har jag lite inkasso kvar men det är mest sådana som aldrig har varit hos kfm och har dålig underlag. Där ibland IJ. Under snart 20 år har dem inte gjort ett skit utan senast fick jag ett försök från dem att göra en inbetalning för att frysa räntan.  Ja här vet vi vad det innebär.
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #23 skrivet: November 22, 2009, 14:27:26 »

Mail eller brev. Nu är det så att det är samma sak. Mail betyder brev på engelska Grin

Ursäkta var lite uttråkad Tongue

Hö Hö Hö...... Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
petterniklas
Hero Member

« Svara #24 skrivet: December 18, 2009, 19:03:12 »

Helt sjukt, har precis nu i efterhand kommit på att jag faktiskt pratat med samma handläggare på sergel och då var han minsann styv i korken och otrevlig. Andra gången nu precis innan december, har jag faktiskt gjort en avbetalningsplan med samma handläggare för jag hade glömt den första kontakten!!!!! Har helt enkelt haft för många järn i elden och inte kom ihåg den första kontakten.

Jaja nu var han åtminstonde trevlig andra gången så jag orkade inte helt enkelt bestrida preskription, utan vi jämka ett bra belopp och en shysst avbetalningsplan.

Loggat

Skuldfri efter 20 år...
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: