Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: PayEx  (läst 3679 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
bruse99
Sr. Member

Antal inlägg: 268

Hemsida
« skrivet: November 27, 2009, 14:02:17 »

Har just avslutat ett samtal med PayEx. Jag har en skuld hos dem från april 2006. den var urspungligen på runt tusenlappen, men har ökat markant. De hävdar att brevet de skickat som har rubriken KRAV PÅ BETALNING, inte är ett inkassokrav, då behöver man inte följa reglerna i god inkassosed. Det är bara en påminelse... Kostnader på 1366, är, eftersom det har varit hos fogden, 1200 där, 160 för ursprungliga inkassokravet. 6 kronorna kan de inte svara på. Ränta på 413 kronor, de behöver inte tala om vare sig räntesats, eller när räntan räknades från. Eftersom de har gjort det i det första brevet de skickade till mig för tre och ett halvt år sedan.
Denunationsbrev från när fakturan först togs över av dem, vägrar de att skicka till mig, eftersom det varit hos fogden och vänt. Då har jag erkänt dem som fordringsägare och därför kommer de inte skicka ut något denunationsbrev.

Vad tycks om det.
Någon som vet om de har rätt eller fel?
Loggat

bruse99
Sr. Member

Antal inlägg: 268

Hemsida
« Svara #1 skrivet: November 27, 2009, 16:16:08 »

Jag är tydligen inte den första som uppmärksammat detta problem hos PayEx.

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5633923

Nu ska jag leka detektiv. Alla som har fått krav från Payex, kolla om ni har tillräckligt med uppgifter, så att ni enkelt kan utläsa vad fordran avser. Om inte överös DI med anmälningar... Skriv här hur det går.

Pratade med DI efter mitt första inlägg. De är inte helt imponerade av hur inkassobolagen sköter sig. Så fortsätt anmäla ärenden. 15 december kommer de hälsa på hos våra vänner AK. Ska PayEx bli nästa...

Ja, nu är jag på krigsstigen...
Loggat

ORIGINAL65
Full Member

Antal inlägg: 242

« Svara #2 skrivet: November 27, 2009, 17:31:15 »

jag har problem med payex, väntar bara på ett par papper som jag ska skicka dom  , sen ska dom få sej  Evil Evil
Loggat
Micke J
Full Member

Antal inlägg: 247

« Svara #3 skrivet: November 29, 2009, 11:13:38 »

Citat
Nu ska jag leka detektiv. Alla som har fått krav från Payex, kolla om ni har tillräckligt med uppgifter, så att ni enkelt kan utläsa vad fordran avser. Om inte överös DI med anmälningar... Skriv här hur det går.

Har också ett ärende som jag ska skriva till dom och fråga om kostnader mm.
Även själva kapitalbeloppet vill jag självklart veta för vilken månad detta gäller.
Detta eftersom jag inte kunde utnyttja tjänsten under ett antal månader pga tvist om ett mobilt bredband.
Där påstod nämligen bredbandsleverantören att jag EJ hade skickat in modemet.
Men när jag bestred deras påstående så visade det sig att dom hade det där.
Jag använde ju nämligen deras hemskickade returavi.
Wink
Så det gäller verkligen att kolla vad breven innehåller och att det stämmer.
Loggat

Grävt upp stridsyxan mot socialnämnden.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: