just nu tycker jag djävligt bra om dig, du är en rolig djävel.
Borde vi inte ta och pressa admin och få öppnat sektionen för just det här? Det är inget olagligt, tycker det är viktigt och visa vilka företag som anlitar vilket inkasso bolag.
Det kan bidra att vi kan få ut oseriösa aktörer ifrån marknaden. Som kör med oskäliga räntor, i många fall tror jag inte företaget som anlitar inkasso är medveten om dem extra kostnader som tillfaller gäldenären. På det sättet går det kanske och få ner oskäliga räntor, eftersom det handlar om konkurrens. Dessutom dem stora inkasso företag som bedriver en helt legal och etisk verksamhet kommer skäligen få fler kunder. Har vi tur blir det kanske ett litet priskrig som ligger i vårat intresse.
Argumenten att det finns 488 000 personer ca hos KFM är inget argument som biter på företag, vi är inte en köpstark grupp i deras ögon. Men när det kommer till PR står vi 488 000 personer och dem flesta borde ha någon form av social kontakt om inte så här på internet, det blir djävligt dålig PR för det företaget.
För övrigt anser jag Alektum bör förstöras.
Tack det samma, håller med i övrigt.
Den ursprungliga fordringsägaren är en bortglömd aktör, men ack så viktig i den här soppan. Undrar om de tycker att det är ok att inkassobolagen skickar ut delgivningsmän på julafton, med mera, med mera. Man kan ju hålla dem som ansvariga när något riktigt grisigt sker och fråga dem om det verkligen tycker att de agerar ok?
Kul kvällstidningsrubrik: Elgiganten hemsöker folk på julafton! Nä, tror inte de vill synas i sådana sammanhang. Vi får tvinga dem att ha lite bättre koll på sina underleverantörer, i det här fallet inkassobolagen, annars tar det hus i helsicke.
Jag har skrivit det någon annanstans, men jag tror inte gemene ekonomiavdelning vet om hur svinaktigt de agerar. För egentligen är det ju de som är den bakomliggande aktören eftersom de givit ut ett uppdrag. Att de sedan inte har en susning om konsekvenserna när de signar avtalet är något som vi kan ändra på.
Ett sätt att enkelt sprida informationen är att ha det som ett separat bloggämne, "veckans företag". Vi sticker i väg på google när vi bloggar, vore klart omysigt för en marknadsavdelning att skjuta i höjden på google beroende på att ekonomiavdelningen tecknat spåniga avtal.
Jag fixar det under kvällen, hinner inte just nu.
Grymt! Tror detta rätt hanterat kan bli riktigt bra. Genom information kan vi störa inkassobolagen.