Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Frågor angående överklagande  (läst 4994 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« skrivet: Juni 14, 2009, 00:07:56 »

Jag har en fundering ang preskriptioner som jag kommer bestrida.Jag har fått fram på denna sida att
jag kommer överklaga dvs  påpeka preskription med tanke på att jag inte tagit del av något papper eller skrivit på något ang mina inkassoskulder.
Sen vet jag ju proceduren men om inkasso svarar med att det inte är preskiberat då skickas väl ärendet vidare till KFM för deras svar.Men om dom med anser att skulden inte är preskiberad då lär det gå ända upp till Tingsrätten har jag fattat.
Men nu till frågan om det nu går till Tingsrätten är det kostnader jag kommer att få betala eller hur kommer det att bli.
Tacksam för svar innan jag river upp alla skulder+väcker BJÖRNEN som sovit i 2 år utan löneutmätning:)Smiley
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #1 skrivet: Juni 14, 2009, 00:27:20 »

Vet inte riktigt men går det via kfm så bestrider man kfm beslut när man landar hos tingsrätten.. Jag har ett ärende som ligger hos hovrätten och jag har inte fått något krav på att betala rättegångskostnader.. Däremot om du dra dem till tingsrätten kan du  få stå för notan om du förlorar.. Är det under ett halva basbeloppet står parterna för sina egna kostnader..
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #2 skrivet: Juni 14, 2009, 00:35:25 »

Tack för svaret man är ju lite försiktig just innan man ska dra igång hela soppan.Men jag tror typ merparten inser att dom inte har så mycket att komma med pga jag ej vart anträffbar under ca 4 år.
Jag har det bäst bevis man kan ha för att min Hyresvärd ville avhysa mig dvs gick genom KFM.Jag överklagade beslutet och vann dvs jag hade inte bott där sedan 2005-03.Min adress hade jag kvar där ända tills skatteverket tog bort min folkbokföringsadress.
Skoj var det när jag var sjuk och tog in på sjukhuset betalade 120:-
På kvittot stod det okänd adress,Ringer man skatteverket så finns jag inte där heller.
Så jag känner att Inkassobolagen kommer få svårt att bevisa att jag mottagit brav från dom.
Vinner jag alla mål som jag säkert inte kommer göra så skulle det röra sig om typ ca 400.000:-
Med 75% avskrivningar så lär jag kunna deala mig ut från mina KFM-Skulder från 450.000 ner till kanske 150.000:- så funkar det som jag tror då lär jag kunna bli fri från detta skit efter ca 3 år
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #3 skrivet: Juni 14, 2009, 01:52:17 »

Planer tills du har full koll sedan är det bara att åka. Det ser onekligen bra ut för dig. Skulle tro att dem flesta viker sig direkt och kommer ej att söka sig till kfm.. Har dem inget så är det nog ingen ide att försöka driva in skulden hos kfm.. Det krävs trots allt bevis om du hävdar preskription 

Lycka till
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #4 skrivet: Juni 14, 2009, 07:32:45 »

Jo jag håller ed dig det ser väldigt bra ut nu känns det som pga jag inte haft någon form av kontakt med varken inkasso/KFM eller någon annan.Jag valde denna vägen pga allas ovilja att kunna förlika med seriösa bud.Så vinner jag minst 50% av inkassobolagen då hamnar jag på ca 100.000 inkasso.
När jag hör av mig till KFM så har jag till dags dato ca 450.000 där varav 1 är ett s.k E-Mål på 250.000 därkan jag erbjuda dom ca 60.000 dvs ursprungsskulden som jag tror dom accepterar.Sen det som ligger på KFM kanske blir 80.000:- när jag överklagar mina senaste 5 års deklarationer så skulden på KFM kanske lär hamna på ca 70.000:- då blir räkningen på kanske totalt 230.000:-
Så från ca 850.000:- till 230.000:- det känns bättre och dessa lär jag kunna betala på ca 3 år.
Jag vill kringgå skuldsanering för där kan jag aldrig jobba över eller tjäna bra pengar för då kommer det överskjutande medlen betalas till min skulsanering.Så med mina ca 23.000 netto lär det kunna gå fint
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: