Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: PBK inkasso...ger sig inte..hur fortsätter jag ?  (läst 4073 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« skrivet: Februari 02, 2009, 21:09:39 »

I dagarna fick jag så äntligen svar på mitt mail,som jag första gången sände i Augusti-08 .

Jag mailade återigen i November och påminde om dålig inkassosed (förutblivet svar) och hotade med DI, fick slutligen ett brev 2009-01-14.

Så här lyder svaret från PBK inkasso

"Meddelar härmed med anledning av ert mail att vi kan ej se att något ärende skulle vara preskriberade. Ni är folkbokförd på (min hemadress) sedan år 2003 och vi har sänt mängder av påminnelser i varje ärende under dessa år till denna adress utan att få dem i retur från posten. Preskribtionstiden är 3 år men förlängs i och med att man påminner om skulden, enligt dom från högsta domstolen 070321. Alla ärenden vidhålles därmed i sin helhet och full likvid enligt bifogad skuldsammanställning emotser senast 090130"

Hur fortsätta i detta ärende....några förslag..?
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Texas
Newbie
*

Antal inlägg: 14

« Svara #1 skrivet: Februari 05, 2009, 18:38:39 »

Be dem att dem skickar dig en lista på alla brev som dem skickat till dig med datum när dem skickades.
 Sen så kan du väl säga till dem att i ditt område så länsas det en å annan brevlåda. Evil
Om du har har minderåriga barn så kan du ju försöka skylla på att dem älskar att öppna brev, fast dem är icke läskunniga. Driv dem till vansinne, finns säkert hur många sätt som helst att få dem irreterade. Vilket innebär i slutändan att det kostar för dem att bråka med dig.
Loggat

Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: