Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Äntligen påväg mot ljusare tider.....  (läst 8340 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
andersson1980
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 7


« skrivet: December 18, 2009, 11:18:17 »

Hejsan.

Jag vill faktiskt, hur konstigt det än låter, ge beröm till Peter Hellman. Om det var ett undantagsfall som han får beröm och förtjänar det eller inte, det låter jag vara osagt, men mot mig så har han visat att han är värd detta.

Mitt ärende som "felaktigt" var uppe på runt 10.000kr, kunde vi på ett bra sätt jämka och slutsumman blev lite mer än en tredjedel, vilket jag är nöjd med. Jag hade kunnat vidta lite saker som jag faktiskt inte gjort och även jag har ett ansvar och då jag inte heller mår så bra, så önskade jag att det kunde bli avslutat möjligt snarast.

Jag var väldigt orolig från vad alla här inne skrivet om Peter, men blev positivt överraskad när jag faktiskt fick mycket bra samarbete med han, det tackar jag för.

Så, ÄVEN om många inkassoföretag kör med ful-spel, så får man nog tänka en extra gång i många fall, givetvis inte i alla fallen, men i många fall så är det just Kreditföretaget som har blåst upp det hela, drar till lite extra "GDSGD" är ju allmänt kännt att många kör med. Så var det i mitt fall och när Peter faktiskt kom till klarhet med att detta hade skett, alltså att Kreditföretaget KLARNA, faktiskt försökte sig på en fuling (det har de erkänt till och med), då tycker jag det är tråkigt att inkassoföretaget ska få skiten, när de faktiskt försöker göra sitt jobb.

Det är tråkigt att detta drabbar privatpersoner som kanske inte mår så bra, inte har resurser att ta itu med det och så, men återigen, det är kreditföretagen som i många fall är de riktiga bovarna, tråkigt....

Men nu är detta över, jag får låta bli julklappar i år, men ett problem mindre.

Nu till sist så önskar jag er alla en riktigt trevlig God Jul
Loggat
birana
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 338


« Svara #1 skrivet: December 21, 2009, 18:11:51 »

Håller med dig låter himla konstigt Wink
men vad betyder GDSGD
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #2 skrivet: December 21, 2009, 18:24:30 »

Håller med dig låter himla konstigt Wink
men vad betyder GDSGD

Gör Det Själv Got Damit kanske  =P
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
birana
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 338


« Svara #3 skrivet: December 21, 2009, 18:27:25 »

 trodde det var mer avancerat än så  Wink Grin
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #4 skrivet: December 21, 2009, 18:49:41 »

Håller med dig låter himla konstigt Wink
men vad betyder GDSGD

Gissar på "Går det, så går det."
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: