Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varning för klarna  (läst 5856 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Singelmamma1971
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 80


« Svara #15 skrivet: Februari 09, 2022, 21:46:32 »

Jag har inte heller varit skyldig företaget pengar.

Jag vill ha möjlighet att få varan först och sen betala fakturan. Nu handlar jag så sällan men jag vill vara "ren" och inte vara orolig över att man är spärrad överallt.
Det går ju inte att betala med banköverföring heller via klarna... alltså från sitt eget konto, ingen kredit alls
Loggat
dumle
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 579


« Svara #16 skrivet: Februari 13, 2022, 12:45:25 »

Man är inte spärrad efter sin skuldsanering, däremot kanske de tycker du har för låg kreditvärdighet ändå, de tar ju hänsyn till inkomst också. Varken jag eller mannen hade problem med det efter avslutade skuldsaneringar, har nog aldrig hört någon ha problem.
Loggat
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #17 skrivet: Februari 13, 2022, 21:05:38 »

Man är inte spärrad efter sin skuldsanering, däremot kanske de tycker du har för låg kreditvärdighet ändå, de tar ju hänsyn till inkomst också. Varken jag eller mannen hade problem med det efter avslutade skuldsaneringar, har nog aldrig hört någon ha problem.

Jo jag har haft kontakt med klarna och de sätter kreditblock när man blir beslutat skuldsanering.
Mina inkomster är bra och min UC är mycket bra
Loggat
Singelmamma1971
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 80


« Svara #18 skrivet: Februari 13, 2022, 21:09:05 »

Jag testade köputrymmet på Klarna med 1:- och det var för högt :/ ringde men dom svamlar om att jag inte är kreditvärdig pga skuldsaneringen, jag behövde bevisa att jag var skuldfri då hittade dom på att jag måste DEKLARERA innan... vad nu det kan göra för min kreditvärdighet.... Har aldrig vart skyldig dom pengar!

Var även spärrad på Qliro så jag är inte fri efter min sanering.
Loggat
dumle
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 579


« Svara #19 skrivet: Februari 17, 2022, 17:50:04 »

Man är inte spärrad efter sin skuldsanering, däremot kanske de tycker du har för låg kreditvärdighet ändå, de tar ju hänsyn till inkomst också. Varken jag eller mannen hade problem med det efter avslutade skuldsaneringar, har nog aldrig hört någon ha problem.

Jo jag har haft kontakt med klarna och de sätter kreditblock när man blir beslutat skuldsanering.
Mina inkomster är bra och min UC är mycket bra
mycket märkligt, jag har även använt mig av qliro vid något tillfälle utan problem. Det måste vara något annat som gör att de inte godkänner dig. Jag har aldrig hört att de sätter kreditblock när man har haft skuldsanering.
Loggat
Singelmamma1971
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 80


« Svara #20 skrivet: Februari 17, 2022, 22:20:36 »

Nu har Qliro öppnat upp, dom skykde på att det va uppgifter dom fått från creditsafe trots att dom har rätt uppgifter... I dag erkände qliro att dom hade uppgifter om min skuldsanering men att det skulle vara helt borta på måndag.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: