Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Då var skuldsaldot hos KFM nollat  (läst 5334 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Master69
Full Member

Antal inlägg: 149

« skrivet: November 16, 2021, 15:55:31 »

Shit, fy fan vad jag är nöjd, det satt långt inne cirka 4.5 år och tack vare de fyrkantiga myndigheter vi har (känga till SKV där, Skusan med för den delen) så växte o växte skulden, o det skyller jag på SKV. Men nu är jag i mål, tack vare konceptet att aldrig ge sig och att aldrig vara nöjd över myndigheters svar. Tre gånger har jag sökt skuldsanering o lika många gånger har jag fått nej, varje gång med olika motiveringar, en del rent befängda som är totalt irrelevanta för en skuldsanering (te.x. du gav bort premiepensionen till din fru som har lägre inkomst......... suck....) men jag lärde mig nått nytt varje gång, dvs vad man inte ska göra. Nåväl det fanns en väg ut och det var alla tjänstepensionsförsäkringar jag samlat på mig under åren med olika arbetsgivare, pensionsförsäkringar som nu låg i fribrev. Kunde man få återköpa dom så hade summan minus skatt räckt till att betala av alla skulder, o dessutom ge ett överskott till mig. Men det är bara SKV som kan bevilja dispens om återköpsbeloppet är över 1 PBB, dessutom måste försäkringarna vara i privat ägo, inte i den förra arbetsgivarens ägo. Sagt o gjort, jag tog hjälp av en försäkringsmäklare för att föra över dessa till min ägo, det gör dom utmätningsbara. Det tog säkert ett par månaders tid, men när det var gjort så begärde jag dispens hos SKV för återköp. Det beviljades så småningom efter en massa diskussioner fram o tillbaka, och jag kunde gå till de olika pensionsbolagen och begära återköp. Parallellt begärde jag skattejämkning på återköpet, och jag fick det så faktum är att med den nya lägre skatten så räckte slanten till hela skulden + ett överskott till mig. Kravet för dispens ifrån SKV var ju att hela skuldsaldot hos KFM nollades. Eftersom allt detta tog en satans massa tid ifrån min sida så anlitade jag en konsult https://www.sahmanconsulting.se/ som hjälpte mig med att skaffa fram ackord, och det blev några som också genererade mer överskott till mig. Självklart arbetar dom inte gratis, men o andra sidan betalar man inte heller något såvida dom inte lyckas med ackord, personligen tycker jag dom lyckats bra mycket bättre än vad jag gjort, och konsulten (Enes heter han) är en mycket sympatisk person som har en bakgrund inom inkassoindustrin, rekommenderar en kontakt med dom, definitivt legit och hårt arbetande.

Hur som helst, här är jag nu idag helt skuldfri med en bra peng på banken. Det finns fortfarande lite lösa trådar som JO anmälningar etc. som jag arbetar med, men nu är jag banne mig i mål. Löneutmätningen är också borta, livet har startat om.

Vill också passa på att tacka alla här på forumet för all hjälp o stöd, framförallt ivkej som varit en klippa, Admin ska också ha en eloge för att han driver detta forumet. Vill ni ha mer info ang. just mitt tillvägagångssätt så hör av er, jag finns här för att hjälpa till.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #1 skrivet: November 16, 2021, 17:43:28 »

Det är ju bara att gratulera, och kanske uppmana att om du lyckades bra, och tyckte du fick hjälp från forumet, då kanske en lite stödpeng ville gynna ADMIN och forumet framöver.
Roligt att ha fullt dig genom ditt arbete.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
herkules
Full Member

Antal inlägg: 154

« Svara #2 skrivet: November 16, 2021, 20:42:02 »

Grattis Master69  nu börjar livet  Grin Grin Grin Grin Grin Cheesy
Loggat
Master69
Full Member

« Svara #3 skrivet: November 16, 2021, 21:05:08 »

Det är ju bara att gratulera, och kanske uppmana att om du lyckades bra, och tyckte du fick hjälp från forumet, då kanske en lite stödpeng ville gynna ADMIN och forumet framöver.
Roligt att ha fullt dig genom ditt arbete.

Tackar, kan göra bättre än så, kanske har hittat en sponsor åt forumet, o Herr Admin.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
Master69
Full Member

« Svara #4 skrivet: November 16, 2021, 21:06:01 »

Tackar, ja det blir fan inte sämre i allafall Grin
Loggat

marika71
Full Member

Antal inlägg: 203

« Svara #5 skrivet: November 16, 2021, 22:23:43 »

Grattis :-)
Loggat
Master69
Full Member

« Svara #6 skrivet: November 17, 2021, 11:07:28 »

Grattis :-)

Tack o bock
Loggat

herkules
Full Member

Antal inlägg: 154

« Svara #7 skrivet: November 17, 2021, 20:56:09 »

Tackar, ja det blir fan inte sämre i allafall Grin

Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Loggat
Master69
Full Member

« Svara #8 skrivet: November 18, 2021, 17:00:30 »

Har just skickat in JO anmälan nr 2, kan bli en nr 3 också. Payback is a bitch Evil
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: