Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Saneringen nästan slut  (läst 3276 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Marko
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 43


« skrivet: September 13, 2021, 19:26:06 »


Hej på Er! gamla riddare

Liten fråga tacksam för svar.

Min skuldsanering inledes den 13/9 2016.
Idag är den 13/9 2021 . Jag ser att allting om skuldsaneringen försvann redan idag hos kreditupplysningen. Det var Arvato kåta inkasso  som tagit upplysning på mig idag och där kan jag se att allting om skuldsaneringen försvunnit.

Men till frågan.. Jag har skuld hos trustbuddy ingår i betalningsplanen  som gick i konkurs , det var då VK credit som jag skulle betala till. Men jag skrev då till VK credit ett par gånger 2017 när det var dags att betala ,  typ om inbetalningsuppgifter men de svarade aldrig.

Men nu i början på detta året hörde jag att Alektum började driva in pengar åt trustbuddy istället. Jag vet att skulden ligger där är ca på 6000 kr när jag loggar in på alektum: där står så här: trustbuddy konkurs 6000 kr pågående skuldsanering. Det har nu gått flera månader och jag hör ingenting från alektum alls om detta inga påminnelser ingenting.

 Nu är skuldsaneringen nästan slut , eller slut VK credit hörde aldrig av sig , alektum säger ingenting,  har sista betalning till andra denna månad enligt sanerings plan. Men alektum skickar ingen info till mig om skulden , ingen info om att de hade tagit över skulden mm.. jag upptäckte det av en slump eller läste om det någonstans att alektum driver in konkursskulder åt trustbuddy.

Ska jag kontakta dem och be om räkningen?
Vad händer om jag inte kontaktar själv och dem hör inte av sig till mig? och saneringen är slut?

Tacksam för svar
Marko
Loggat
Marko
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 43


« Svara #1 skrivet: September 17, 2021, 12:25:21 »

Loggar in idag på alektum och ser sånt här: Inga aktiva ärenden inga aktiva avbetalningsplaner, ingen aktiv transaktionshistorik.  Märkliga saker händer det. Räknar dagarna , 800 kvar till lön, är som svårast på slutet.
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #2 skrivet: September 17, 2021, 17:42:58 »

Sitt lugnt i båten, har ingen hört av sig till dig när din betalplan går ut, då är de skulder som du hade kvar avskrivna, och ingen kan kräva dig på dem.
Hade själv en borgenär som inte svarade på mail eller brev om vart jag skulle betala till, och eftersom jag inte kunde betala till någon, så fick han inga pengar, och när min skuldsanering tog slut, så var även hans skuld borta.
Grattis till avslutad sanering, och välkommen på den ljusa sida.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: