Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ljuset i tunneln  (läst 779 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
omstarten
Newbie
*

Antal inlägg: 39

Hemsida
« skrivet: Juni 07, 2021, 17:38:16 »

Längesedan jag skrev något här, men så här har det gått för mig

Startade med ca 2 miljoner hos KF efter en konkurs med full av borgen. Gick ner mig och hade svårt att ta tag i saker, skulle naturligtvis sökt skuldsanering så fort det gick, men det gjorde inte jag.

För drygt ett år sedan bestämde jag mig "på riktigt" att ta tag i detta helvete som det innebär. Skaffade mig ett extrajobb så jag jobbade två heltider (gör än idag)
Kunde på detta sätt erbjuda bra ackord men samtidigt bra avbetalningar för bägge parter.
Detta har naturligtvis haft både upp och nedgångar under året, men betalningarna har jag alltid kunna sköta.
Fick en liten Nazist hos kf som skulle börja kontrollera mina tillgångar när skulden hos dem var nere på kanske 60 000,- Syntes att den minskade månad för månad allt eftersom jag gjorde nya betalningsplaner.

Kvinnan som det var i detta fallet kunde inte känna att, ja jag avvaktar en stund, utan kastar iväg ett misslyckat utmätningsförsök i sista sekund (okt 2020)
Hade det inte varit för det så hade jag varit nästan ren nu, har två st två år gamla anmärkningar på sammanlagt 1 400,- plus denna bomb nu då. Har inte haft ett skuldsaldo sen denna period heller.
Kvinnan kunde inte lugna sig utan beslutade om löneutmätning, som var helt meningslöst då mitt skuldsaldo var 0,- innan det nått mina arbetsgivare, så utmätningspengarna betalades ut till mig några dager efter.
Märkte då att kvinnan troligen inte var min blivande fru då jag var tvungen att ringa till en ny handläggare för att få utmätningen att upphöra. Rätt irriterande att få lönen senare bara för att den ska passera KF,s konto först.

Men det jag stör mig på mest och har svårast att få bukt med, jag är helt säker på att vissa av mina avbetalningsplaner gäller samma skuld. Vart i hela världen vänder man sig för att få koll på detta.
Sällan man får så utförliga underlag då man begär det från inkassobolagen.

Loggat

Skriv ut  

Gå till: