Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Funderingar nu sista året på min skuldsanering.  (läst 1372 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Cc
Full Member

Antal inlägg: 112

« skrivet: April 22, 2021, 16:47:11 »

Hej. Jag är inne på mitt sista år på min skuldsanering. Slutdatum för min sanering är   30/12-21. Ska bli såååå skönt att äntligen bli fri. Har en liten fundering.  Det är ett finansbolag vid namn Arvato som varje år tar kreditupplysning på mig. Varje vår. Så det är väl snart dax igen. Har inget att dölja, men är ändå orolig när jag ser att dom tagit en upplysning. Men det dom ser i kreditupplysningen är ju år 2020 och tidigare. Dom ser väl inte vad jag tjänat hittills 2021? Jag har nämligen jobbat 2 st övertidspass detta år, samt fått utbetald löneförhöjning retroaktivt i en klumpsumma. Men när dom tar en upplysning våren 2022, så kan dom väl inte börja bråka eftersom min saneringstid då är över? Det är inte jättemycket pengar det handlar om. Men typ 10 000 extra efter skatt i ett engångsbelopp. 
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1613

« Svara #1 skrivet: April 22, 2021, 18:35:37 »

Tror inte du skall oroa dig för detta, en beskeden löneökning är inga problem för din sanering.
Arvato har rätt att ta kreditupplysning på dig under hela skuldsaneringstiden, men när den går ut 30/12, då är det slut med denna rättighet, ingen får ta en kreditupplysning utan anledning, och de har ingen anledning när din sanering gått ut, om inte du söker en ny kredit som går via dem.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: