Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Omprövning med två mån kvar?  (läst 380 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nannais
Newbie
*

Antal inlägg: 45

« skrivet: November 11, 2020, 20:15:23 »

Har fått högre lön, och har endast två betalningar kvar på min sanering. Har själv sökt om omprövning en gång tidigare, och det tog 12 veckor att få svar...

Borde jag ändå ansöka och vad kan hönda, kan jag åka på ytterligare år med sanering?? D
Loggat
miffo
Newbie
*

Antal inlägg: 13

« Svara #1 skrivet: November 12, 2020, 16:21:39 »

Så länge din nya lön är 100,000 extra i månaden så är du safe Grin
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1553

« Svara #2 skrivet: November 12, 2020, 17:33:46 »

Vi kan ta det på 2 sätt:

1: 2 månader kvar, av din 5 år, känns inte troligt att någon kollar din inkomst, och hinnar reagera innan datumet 5 år från din sanering beviljades, så du är nog lugn.

2: För att gå med hängslen och livrem, då skickar jag en begäran om omprövning, för om jag skickar in, då kan betalplanen inte förlängas, sm den kan det ifall en borgenär upptäcker jag fått mera i lön.
Allt som alltså kan hända är att jag sista månaden får betala mera, och då är det slut.

Dessa val har du, men hur du gör bestämmer du. Tänk på du skall ha en varig ökning på mera än 4000 kr i månaden efter skatt, för att KFM gör ändring av din betalplan, och om de inte hinner behandla din omprövning innan din sanering tar slut, då är det för sent.

Hoppas du får ett gott nytt år, med firande av 5 långa år är slut.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
KassaKon
Hero Member

Antal inlägg: 1113

« Svara #3 skrivet: November 19, 2020, 11:12:55 »

Grattis till att saneringen snart är slut och grattis till högre lön.

Sitter i lite liknande sits. Fick ett nytt uppdrag (tidsbegränsat med 3 år i taget) på jobbet för ett antal månader sedan och begärde i samband med det en löneförhöjning. Nu har det dröjt med ledningens beslut om detta, först skulle det diskuteras om denna typ utav uppdrag skulle ersättas med permanent löneförhöjning eller med ett lönetillägg som kan tas bort om man hoppar av uppdraget på något sätt och sedan vilka uppdrag som skulle ersättas och med hur mycket. Nu har de iallafall bestämt sig för att det ska bli ett permanentlönepåslag och att det ska in i årets vanliga lönerevision. Jag har 4 månader kvar på min skuldsanering och kommer få höjningen antagligen från och med januari. Kan dock bli retroaktivt utbetalt i april och då är saneringen slut.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: