Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Färdig skuldsanering!  (läst 6802 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skuldsanering X
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« Svara #30 skrivet: September 14, 2020, 17:17:53 »

Nu har det gått 3 månader sedan jag fick telefon i eget namn. Numera bor jag även i Eget hus, har ny Iphone11 och Apple watch.
Trodde inte det skulle fungera så bra efter skuldsaneringen, men det gör det alltså.
Har numera över 6000 mera i månaden, och kommer spara även mera nu när jag inte skall betala höga hyror.
Är färdig med min och makens skuldsanering i februari så vi har 6 mån kvar. Min fråga är , vi har hus och idag ligger vi på skyhög ränta 8 % och en bil som går på sista valsen. Jag känner att jag skulle vilja låna upp på huset för att köpa en bil och se till att låna det på huset ( har bara 380 000 kr i lån och borde gå att låna på huset) samt att jag vill sänka min ränta på huslånet. Men jag är nojig att de ska se mig som sämre för att jag haft skuldsanering. Vet inte alls hur det fungerar och hur bilden ser ut när man är färdig vad gäller kreditvärdighet .
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1542

« Svara #31 skrivet: September 14, 2020, 18:45:12 »

Avslutade själv en skuldsanering, och redan efter en månad hade jag fått ett lånelöfte, och löfte om ett medlemslån.
Köpte hus med en ränta bunden i 5 år på 1,78%.
När dina anmärkningar är väck, då ville jag ta en tur runt i bankerna och se vilken bank som kan ge dig bäst erbjudande. Att byta bank kan vara bra, för då ser de inte din tidigare skuldsanering.
Loggat

Numera med skuldsanering, efter ett noggrant arbete med ansökan.
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: