Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldsanering, vad händer om jag "missar" en betalning??  (läst 2373 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hallonpaj80
Newbie
*

Antal inlägg: 48

« skrivet: Januari 24, 2020, 13:02:21 »

Hej!
Har skuldsanering sen över ett år tillbaka som jag skött klanderfritt.. Nu har det pga olika omständigheter kört ihop sej ordentligt och jag har inte råd att betala hela månadssumman.. Händer det nått om jag betalar ifatt nästa månad? Är livrädd de säger upp saneringen!! Tack!
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1544

« Svara #1 skrivet: Januari 24, 2020, 13:40:40 »

Om du betaler ifatt dig nästa månad händer ingenting.
Det skall upprepade fall av utebliven betalning för att din skuldsanering skall komma i fara.
Har själv provat att betala fel belopp en månad, och upptäckte det först när Intrum krävde mig på ett högra belopp nästa månad, tänk va man skämdes när jag ringde och påtalade den felaktiga faktura, och jag fick veta att det var för jag betalt fel belopp månaden innan.
Loggat

Numera med skuldsanering, efter ett noggrant arbete med ansökan.
hallonpaj80
Newbie
*

« Svara #2 skrivet: Januari 24, 2020, 14:02:02 »

Tack för svar! Ok då kan jag vara lugn!? Betalar en summa till KFM varje månad sen betalar de ut till alla en ggr /år. Men du fick alltså ett krav direkt? Betalade du Sj till alla?
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1544

« Svara #3 skrivet: Januari 24, 2020, 14:30:21 »

Har enligt det gamla system, så jag betaler till enskilda borgenärer.
Tror fortfarande inte du kommer få några problem om du betaler ifatt nästa månad.
Loggat

Numera med skuldsanering, efter ett noggrant arbete med ansökan.
alni65
Newbie
*

Antal inlägg: 27

« Svara #4 skrivet: Januari 26, 2020, 11:45:01 »

Du kommer få en påminnelse från KFM efter 1-2 veckor. Jag har varit tvungen betala ett lägre belopp vid nått tillfälle. Visste att jag skulle kunna betala in resterande månaden efter. Fick en påminnelse. Jag har skuldsanering enl nya.
Tack för svar! Ok då kan jag vara lugn!? Betalar en summa till KFM varje månad sen betalar de ut till alla en ggr /år. Men du fick alltså ett krav direkt? Betalade du Sj till alla?
Loggat
hallonpaj80
Newbie
*

« Svara #5 skrivet: Februari 18, 2020, 19:58:26 »

Tack för svar.. Fick påminnelsen idag.. Tror ni det är lugnt om jag betalar denna den 25:e? Står betala så snart som möjligt. Det står att borgenärerna kan ansöka om att upphäva skuldsaneringen. Så blir lite orolig.
Men kommer betala 25:e och har aldrig "missat" förut.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: