Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Spelat bort allt i mitt liv.  (läst 3721 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fucked
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« skrivet: Juli 23, 2019, 17:56:25 »

Hej. Kortfattat har jag spelat bort mycket pengar har två stora lån på totalt 470tkr samt en skuld till mina föräldrar på 500tkr - spelade inte på över 3 månader men, föll tillbaks och förlorade ytterligare 400tkr. Nu ligger jag alltså med extremt höga månadskostnader då alla lån ligger på 10-40% (sms lån samt högränte lån jag fick trots dålig UC) Jag var dum nog att låna 220tkr av "riktiga" banker för att lösa smslånen och på något sätt få ihop det; men det gick ju självklart rakt åt helvete då skammen gjort att jag inte vågat berätta för någon.
Jag har en lön på 27000tkr brutto och ser absolut ingen annan väg än kronofogden och löneutmätning just nu. Det är ju skulder på ca 1,37 miljoner + ränta och dröjsmål m.m., finns det någon chans i helvete att kunna betala av detta när det väl ligger hos kfm? Vad rekommenderar ni att jag ska göra, försöka betala av dom mindre sms lånen först och strunta i dom större lånen, eftersom vissa har betydligt högre dröjsmålsränta och avgifter mm? Ska jag släppa alla till inkasso? Jag är inte klok på hur jag ska ens försöka lösa detta - det enda jag vet definitivt är att jag behöver ge bort 100% kontroll av min ekonomi & gå på spelberoende möten samt fråga kommunen om hjälp med samtal.

Känns som att jag har förstört hela livet och inte ens fyllda 30. Hur skulle dom se på en skuldsanering om säg 1-2 år om jag försöker så gott jag kan betala av skulder samt går och får kontinuerlig hjälp mot min sjukdom? Det enda jag har utav värde är en TV från ~2016, gaming dator som är i snitt 2 år gammal och en skärm som kostar ett par tusenlappar, en stereo från 2010 som då kostade kanske 4500kr. Är risken att kfm dom tar dessa vid hembesök? Det är i princip dom enda sakerna som gör livet acceptabelt att leva, bor ensam och inga att umgås med...

Försökt få tid hos skuldrådgivare med om är på semester i över en månad till och allt kommer falla som en sten på mig inom veckor.

Jag mår egentligen sämst över att jag lät mina föräldrar löst ut mig 2 rundor utav sms lån istället för att låta allt gå, så hur kan man öht göra så att dom kan få tillbaks dessa pengarna om allt går till inkasso och lönemätning med mera? Ser dystert ut med skuldsanering för spelmissbrukare vad jag förstått & även där skulle dom ju inte kunna få en krona av mig förrän saneringen gått igenom? :/

Om jag nu aldrig kommer kunna betala tillbaks genom löneutmätning, ska man bara skita i allt och börja studera? Det har varit mitt mål i flera år men jag ville bli skuldfri först, ha ha..... Utbildningen jag vill gå skulle iaf ge mig en lön på 50-100% mer än vad ett jobb utan utbildning ger... Skulle det öht hjälpa i det långa loppet med tanke på dröjsmålsräntor och inte minst ytterligare skulder från CSN man drar på sig samtidigt? Vill såklart helst göra utbildningen men kan jag på något sätt lösa skulderna med ett skitjobb om det så tar 10-15 år, är det helt omöjligt med nuvarande lån och inkomst ser jag inte varför jag ska gå i misär på ett jobb jag inte tycker om...
Loggat
Master69
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #1 skrivet: Juli 24, 2019, 17:04:35 »

Svarade dig privat, kolla din inbox.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: