Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ackord uppgörelse med trafikförsäkringsföreningen  (läst 8952 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Themort
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« skrivet: April 28, 2019, 12:56:16 »

Hej alla, jag är ny på detta forum!
Jag undrar om det är någon som har erfarenheter gällande TFF och om det är någon eller några som har erfarenheter gällande ackord med dem? Jag har 130,000 i skuld där och hade varit skönt att kunna betala av en klumpsumma som är lägre än nuvarande skuld! Tacksam för svar Smiley
Med vänlig hälsning!
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #1 skrivet: April 28, 2019, 14:16:31 »

Tyvärr har jag inte hört om någon som har lyckats att få några uppgörelse med TFF, men du kan ju alltid testa om de har ändrat sig, men gör dig inga stora förhoppningar.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Themort
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« Svara #2 skrivet: April 28, 2019, 18:06:32 »

Okej! Ja man får väl testa vissa skulder hos dem är ju 14 år gamla så kanske blir nöjda om dem får in något, konstigt också att dem aldrig går vidare till KFM!
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #3 skrivet: April 28, 2019, 18:30:59 »

Tänk på att TFF har 10 års preskriberingstid, så om du har skulder som är 14 år gamla har de endast behövt att påminna dig mycket, för att skulden fortfarande är legitim.
Att de inte har skickat till KFM kan bero på de har koll på din ekonomi, och ser de inte vill få något, så för att spara ansökningsavgifter kan de ha sparat sig, och med 10 års preskription har de bra möjligheter att komma till att få sina pengar.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
NisseHolt
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #4 skrivet: Maj 04, 2019, 18:04:53 »

När jag var skuldsatt hade jag bl.a skulder till TF. Allt dom erbjöd var frusen ränta trots att totalskulden var över 10 år gammal och jag försökte verkligen få nedskrivning men icke.
Loggat
Pluribus
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 118


Hemsida
« Svara #5 skrivet: Maj 06, 2019, 08:05:12 »

När jag var skuldsatt hade jag bl.a skulder till TF. Allt dom erbjöd var frusen ränta trots att totalskulden var över 10 år gammal och jag försökte verkligen få nedskrivning men icke.

Överlag är beviljade ackord med fordringsägare något som sker sällan i verkligheten.
Sannolikt är fordringsägare mindre benägna till uppgörelser av betalningsplaner
eftersom kronofogdens system lönar sig bättre på sikt och skulder tillåts växa ohämmat.
Det är lönsamt att sälja skulder vidare och en del inkassobolag som INTRUM betalar sina
kunder för att få ta över skulder, stora som små kan de växa i kronofogdens system.
Det enda tvingande ackord med fordringsägare är när en skuldsatt beviljas skuldsanering
av statens skuldindrivnings expert kronofogden som hanterar ansökningar med stor
byråkrati och snigelfart.

@Pluribus
Loggat

Statens skuldindrivning med myndigheten kronofogden måste reformeras med moderna lagar och föreskrifter. Bedrägliga kapitaliserings skuldfällor från finansiella institut, inkassobolag och andra aktörer som kronofogden finansierar måste bort.
Themort
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« Svara #6 skrivet: Maj 09, 2019, 19:13:32 »

Finns det verkligen ingen som lyckats med att betala typ enbart kapitalbeloppet, att man tex fått bort all ränta med TFF! Huh??
Dem kommer skicka det till kronofogden snart gick jag brev om, skulle verkligen vara tacksam för så många svar som möjligt! Mvh
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #7 skrivet: Maj 09, 2019, 19:31:40 »

Tyvärr de är omöjliga att arbeta med, om inte du får en skuldsanering, så de måste acceptera det som din betalplan säger, men du kan ju se om du kan lyckas, i så fall skriv här vad du gjora.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Themort
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« Svara #8 skrivet: Maj 09, 2019, 21:24:14 »

Jag har läst på diverse forum att det är några som lyckats med det! Men det är väl bara till att ringa, har ju en bra förklaring på varför det blivit som de blivit! Bostadslös och missbruk dem senaste 8 åren!
Loggat
Rabarber
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #9 skrivet: Maj 12, 2019, 06:55:45 »

TFF hade krav några krav på mig, men eftersom de missade att delge kraven formellt så avskrevs de efter 5 år. Tyvärr är det antagligen inte till någon hjälp för dig.
Loggat
Nyx
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 494


« Svara #10 skrivet: Maj 12, 2019, 14:34:18 »

Många fordringsägare går att göra upp med, men det kräver generellt att man betala en stor summa direkt, eller ganska stora avbetalningar, samt att de inte tycker de får för mycket från KFM redan.

TFF däremot är till min upplevelse helt omöjliga att ha att göra med. Sad
Loggat

Kronoinspektör KFM (Inga svar jag gör här är i egenskap av tjänsteman)
Före detta inkassohandläggare

Förespråkare för en större reform i skuldindustrin
Varit borta från forumet en längre tid på grund av personliga skäl
Themort
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« Svara #11 skrivet: Maj 28, 2019, 16:36:24 »

Hej. Vill bara meddela att jag ringde tff och frågade dem om dem kunde gå med på ackord om jag betalade in 175 tusen direkt! Skulden va på 248 tusen, då så hon jag pratade med att hon skulle skicka ut en ackord ansökan till mig, ansökan kom och jag fyllde i hela med massa uppgifter dem villa ha, fyllde i där att jag va villig att betala 175 tusen om dem skriver av skulden.
Jag fick tillbaka svar igår där dem säger att dem sällan beviljar ackord gör det är en lagstyrd avgift, men dem säger att dem går med på att dra av 50% av räntan, så skulden kom ner till 209 tusen. Fick ner det 40 tusen iaf, det är ändå bra för jag hade inte räknat med något efter vad man läst om dem!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: