Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Danmark  (läst 5768 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dumt beslut
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« skrivet: Mars 17, 2019, 15:07:33 »

Hej,


Är grymt skuldsatt. Har cirka 400k i skuld som ligger hos kronofogden.

Har ansökt om skuldsanering men det kommer förmodligen ta tid.


Tänkte iaf höra mig för om hur det ser ut i Danmark om man öppnar ett aktie konto där och försöker spara så mycket som möjligt för sedan investera så man kan till slut betala av sina skulder här i Sverige.

Jag försöker hela tiden hitta lösningar på hur jag kan gå tillväga så jag tar gärna emot fler råd hur jag annars kan gå till väga

Med vänlig hälsning, dumt beslut
Loggat
Pluribus
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 118


Hemsida
« Svara #1 skrivet: Mars 18, 2019, 08:10:40 »

Inte möjligt, som jag förstått har kronofogden ett utmätningsavtal med Danmark för svenska
medborgare som bosätter sig där eller pendlar och arbetar. Annars hade skåningar bara kunnat
flytta till andra sidan Öresund och det gillar inte rikskronofogden i Stockholm.


@Pluribus
Loggat

Statens skuldindrivning med myndigheten kronofogden måste reformeras med moderna lagar och föreskrifter. Bedrägliga kapitaliserings skuldfällor från finansiella institut, inkassobolag och andra aktörer som kronofogden finansierar måste bort.
Carina57
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 83


« Svara #2 skrivet: Mars 18, 2019, 09:58:05 »

Inte möjligt, som jag förstått har kronofogden ett utmätningsavtal med Danmark för svenska
medborgare som bosätter sig där eller pendlar och arbetar. Annars hade skåningar bara kunnat
flytta till andra sidan Öresund och det gillar inte rikskronofogden i Stockholm.


@Pluribus

Inget Europeiskt land är säkert att försöka gömma pengar i.... CSN jagar dig (och har lyckats) även i USA
Loggat
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #3 skrivet: Mars 18, 2019, 10:16:50 »

Dansk lön utmäts inte för E skulder,utan  Danmark lägger all energi  på A-skulder sedan
arbetar de på ett annat sätt med speciella indrivningskontor med mycket kunskap.man får inte
glömma att detta land driver nationen med ca hälften så många tjänare än vårt fosterland.för borgenären      skall fordran fastställas i domstol,det finns inget liknande KFM med summariska
beslut.Varför vet jag allt detta" jag var där" och många med mig.
Loggat
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #4 skrivet: Mars 18, 2019, 10:22:50 »

CSN är en A-Skuld till

E-skuld måste fastställas i domstol lika med dyrt och går inte att löneutmäta
därför lånas det inte ut sk snabblån till insolventa bl.a.

Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #5 skrivet: Mars 18, 2019, 12:09:34 »

Det är rätt som alla skriver, löneutmätning är endast på A-mål.
Nu ville du starta ett aktiesparande, då är det ju inte lön, utan ett kapital, och då finns det absolut möjlighet för kronofogden, att kontakta Kongens Fogde i Danmark, och göra utmätning på ditt aktiesparande.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Nyx
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 494


« Svara #6 skrivet: Mars 19, 2019, 07:09:29 »

Frågan jag ställer mig, du har sökt skuldsanering, förmodar då med förutsättningar att få det. Tror du att du kan investera dig ifrån 400 000 kr på bara 5 år? Du har väl inte ha ett massivt kapital att starta ifrån?

En skuldsanering har dessutom fördelen att träffa allt, inga missade nedgrävda skulder som dyker upp.
Loggat

Kronoinspektör KFM (Inga svar jag gör här är i egenskap av tjänsteman)
Före detta inkassohandläggare

Förespråkare för en större reform i skuldindustrin
Varit borta från forumet en längre tid på grund av personliga skäl
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #7 skrivet: Mars 19, 2019, 12:05:01 »

Ja men hur är det påstådda tvistiga skulder skall man bara acceptera detta vid en sanering
på min tid med 500% diskonto fanns inga skuldlagar utan det fick bli rättsprocesser som
oftast gick till min fördel.I den senaste fick borgenären en rejäl utskällning av Rådman så det blev
förlikning med 10% betalningsansvar borgenären fick skriva av 90%.Vissa saker har gått till
Regeringsrätten eller Eftadomstolen

Fråga:är det bara Lindow som har Mina sidor där det går att följa kontostatus
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #8 skrivet: Mars 19, 2019, 12:56:57 »

En tvistig skuld kan inte ingå i en skuldsanering, så antingen får du hoppas på du får rätt, alternativt acceptera skulden, då kanske du har större möjlighet att få skuldsanering, högra skuld, mindre möjlighet att betala inom överskådlig tid.
Lindorff, Intrum och Alektum vet jag har mina sidor.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #9 skrivet: Mars 21, 2019, 19:09:30 »

Att bli bonnfångad är inte min grej,utan mitt rättsmedvetande säger att rätt skall vara rätt.

 i 4 tvister var det  ca 1,7 miljoner i felaktiga krav,knappt 5%  är betald så det blev klart  lönsamt














Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: