Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag blev Beviljad!!!  (läst 6798 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Namnbrist
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 61


« skrivet: Februari 14, 2019, 14:27:13 »

Jag fick samtal idag om att jag blivit beviljad skuldsanering, var en som motsatte sig på en advokatkostnad på 2000-3000, men nu skulle advokaten få 3 veckor på sig att överklaga beslutet. Men om dom redan har beviljat mig vad ska advokaten kunna säga som ändrar på det, jag menar allt är sagt gällande skulden, varför den uppkommit. Det finns inget nytt att komma med. Törs jag andas ut eller ska jag ha ångest i 3 veckor nu
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #1 skrivet: Februari 14, 2019, 15:09:48 »

Han kan överklaga till TR, men då skall han ha en del att komma med, för att ändra KFM beslut.
Det kan alltså dröja innan beslutet vinner laga rätt, men eftersom du har enligt den nya lagen, då räknas tiden för eventuella överklagan in i skuldsaneringstiden, så ta det lugnt medan du väntar på om advokaten vill överklaga.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Nyx
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 494


« Svara #2 skrivet: Februari 14, 2019, 16:49:39 »

Det är väldigt ovanligt att tingsrätten ändrar KFM’s skuldsaneringsbeslut, och när de gör det är det nästan alltid till gäldenärens fördel. Lycka till nu Smiley
Loggat

Kronoinspektör KFM (Inga svar jag gör här är i egenskap av tjänsteman)
Före detta inkassohandläggare

Förespråkare för en större reform i skuldindustrin
Varit borta från forumet en längre tid på grund av personliga skäl
Namnbrist
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 61


« Svara #3 skrivet: Februari 14, 2019, 17:28:29 »

Han kan överklaga till TR, men då skall han ha en del att komma med, för att ändra KFM beslut.
Det kan alltså dröja innan beslutet vinner laga rätt, men eftersom du har enligt den nya lagen, då räknas tiden för eventuella överklagan in i skuldsaneringstiden, så ta det lugnt medan du väntar på om advokaten vill överklaga.

Han har ingenting att komma med, jag träffade dom 1 gång och 3 telefonkontakter för att få igenom umgänge med min dotter. Det finns absolut inget nytt han kan komma med i ärendet som inte redan är sagt och jag blev beviljad trots hans överklagan. Jag känner mig relativt lugn och en advokat borde kanske förstå själv att en överklagan högst troligt inte leder någonvart
Loggat
bellabus
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 274


« Svara #4 skrivet: Februari 14, 2019, 18:35:48 »

Grattis!  Smiley
Loggat
Namnbrist
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 61


« Svara #5 skrivet: Februari 14, 2019, 18:38:13 »

tack, men jag vågar bar andas ut lite Smiley
Loggat
bellabus
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 274


« Svara #6 skrivet: Februari 14, 2019, 19:57:54 »

Förstår precis! Fick inledande-avslag-beviljat-invändning-svarade-fortsatt invändning-ärendet till jurist...och sen denna väntan innan all post registrerats hos fogden, puh! Nu 24 inbetalningar kvar till livet! Håller tummar!
Loggat
Namnbrist
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 61


« Svara #7 skrivet: Februari 14, 2019, 21:14:52 »

Jag har ju personligen svårt att se att ett eventuellt domstolsbeslut ska ändra på det KFM tycker när skulden är så liten i sammanhanget. 3000 eller något när totalen är 1,1 miljon och där dom redan beviljat mig trotts hans överklagan. Där jag bifogade läkarintyg på att jag blev sjukskriven precis o samband med att jag var till advokaten samt att min utmätning på lönen startade precis samtidigt. Advokaten som överklagat kommer bara med tyckanden för jag träffade inte ens honom, han som äger firman så att säga utan jag träffade en annan som jobbar där.
Loggat
Namnbrist
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 61


« Svara #8 skrivet: Februari 14, 2019, 21:23:25 »

Det är en jurist på KFM som tog över ärendet från hon jag hade först och det är juristen som beviljat. Det skickades dit för att advokaten överklagade, för att förtydliga
Loggat
Namnbrist
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 61


« Svara #9 skrivet: Mars 14, 2019, 00:24:24 »

Förra onsdagen var sista dagen för advokaten att överklaga till domstol. Idag klockan 4 när jag ringde kunde juristen jag har kontakt med inte se att det kommit in någon överklagan, sa bara att jag får papper hem och att det nog är så att ingen har överklagat. Jag tänker andas ut nu och se det som att han inte överklagade till TR, det borde synas efter 1 vecka i systemet isåfall, vilket även juristen tyckte.
Loggat
Pluribus
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 118


Hemsida
« Svara #10 skrivet: Mars 14, 2019, 08:19:43 »

Grattis @Namnbrist Roll Eyes

Fem år är alldeles för lång tid av rehabiliterings straffskala hos kronofogden,
borde sänkas till ett år enligt min mening.
@Pluribus
Loggat

Statens skuldindrivning med myndigheten kronofogden måste reformeras med moderna lagar och föreskrifter. Bedrägliga kapitaliserings skuldfällor från finansiella institut, inkassobolag och andra aktörer som kronofogden finansierar måste bort.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: