Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Borgenär omprövning  (läst 922 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nannais
Newbie
*

Antal inlägg: 43

« skrivet: Januari 13, 2019, 23:57:18 »

Ni som varit med om att en borgenär begärt omprövning av er skuldsanering- vad har då varit anledningen till det och  hur gick det? Också intressead av att veta hur mkt er inkomst gått upp och hur långt in i saneringen ni var?
Loggat
KassaKon
Hero Member

Antal inlägg: 1057

« Svara #1 skrivet: Januari 14, 2019, 10:19:44 »

Fick utan förvarning ett brev från kf där de tagit beslutet att avslå en borgenärs begäran om omprövning. Det handlade inte om inkomst utan utebliven betalning till ett bolag som inte fanns när betalningen skulle in, någon form av ombildning tror jag. Hursom så avslog kf deras begäran direkt utan att ens informera mig om att den hade kommit in.
Loggat
Nyx
Sr. Member
Inloggad Inloggad

Antal inlägg: 428

« Svara #2 skrivet: Januari 14, 2019, 10:53:45 »

Om myndigheten kan fatta beslutet direkt, som inte är till nackdel till gäldenären, behöver det inte meddelas innan.  Lagstiftningen antar  helt enkelt att beslutet som inte går emot någon inte är ett problem.
Loggat

Handläggare, KFM (Inga svar jag gör här är i egenskap av tjänsteman)
Före detta inkassohandläggare

Förespråkare för en större reform i skuldindustrin
Varit borta från forumet en längre tid på grund av personliga skäl
Cc
Full Member

Antal inlägg: 102

« Svara #3 skrivet: Januari 14, 2019, 11:00:54 »

För mig så begärde en borgenär omprövning inom ramen för tiden innan skuldsaneringen får laga kraft. Detta var pga att en borgenär missat att anmäla en skuld jag hade till dom. Så det blev ingen ändring på min skuldsanringsplan, utan bara att dom lades till i betalplanen.  Hoppas det löser sig för dig. Å lycka till.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: