Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fick avslag pga att jag har en personalbil genom jobb  (läst 3999 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Master69
Jr. Member
**

Antal inlägg: 66

« Svara #15 skrivet: Januari 16, 2019, 08:30:19 »

Om avtalet sägs upp ifrån leverantörens sida, blir man då befriad från den straffavgift som normalt kommer med ett förtida avslut av leasingavtalet? Isåfall borde ju skusan kunna bortse ifrån att man har privatleasad bil eftersom den ändå försvinner o slanten man betalar för leasing kan ingå i det övriga beräkningsunderlaget då man beräknar hur mycket man ska betala till skusan varje månad.
Loggat
Kimsan69
Newbie
*

Antal inlägg: 44

« Svara #16 skrivet: Januari 16, 2019, 08:39:45 »

Master69, jag noterar att Du hade fått ett andra avslag på Din skuldsaneringsansökan nu i januari. Jag beklagar Sad Beror det ännu en gång på att Du har en privatleasad bil? Vad kostar denna bil Dig/månad? Är nämligen i samma situation... Skickade in min ansökan i oktober, men har ännu ej fått svar...
Loggat
Master69
Jr. Member
**

Antal inlägg: 66

« Svara #17 skrivet: Januari 16, 2019, 10:00:16 »

Nej, avslaget beror inte pga nån privatleasad bil. Jag överlät det kontraktet till en annan person under förra året, varvid bilen inte längre är registrerad på mig. Så det har inte legat mig till last den här gången, det var två andra orsaker som stjälpte lasset.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: