Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Räntorna ökar varje dag...  (läst 3494 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ploppen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 9


« skrivet: December 08, 2018, 10:08:28 »

Fick skuldsanering för ca 1 vecka sen. En av skulderna handlar om för mycket utbetalt hos försäkringskassan (bostadsbidrag). När jag fick inledande i september va skulden på ca 36000 men dagligen under denna tiden fram till beslut och även efter beslutet ökar räntorna och avgifterna varenda dag. Idag när jag kolla är skulden uppe i nästan 40000. Ska detta öka varje dag under dessa fem år kommer jag ju hamna i skiten igen.
Nån som vet hur det blir med det? Kommer den första på 36000 försvinna men jag få betala räntorna och avgifterna under denna tiden? Vill inte ens tänka på hur mycket det kommer växa.....
Loggat
MoaMoa
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 36


« Svara #1 skrivet: December 08, 2018, 12:48:34 »

Men är skulden till FK med i skuldsaneringen?
Loggat

Nu på andra sidan skuldsaneringen.
Skuldsanering 2014-2019
Ploppen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 9


« Svara #2 skrivet: December 08, 2018, 13:35:47 »

Ja. Fast bara de ca 36000 som va innan inledande. Efter det har det bara fortsatt ökat o fortsätter nu efter beslutet oxå
Loggat
MoaMoa
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 36


« Svara #3 skrivet: December 08, 2018, 14:54:11 »

Nej, du ska inte betala räntor eller avgifter. Hela skulden i sin helhet är borta (eller kan inte krävas in) när skuldsaneringen är klar. Det oavsett om de ökat i räntor eller avgifter.
Loggat

Nu på andra sidan skuldsaneringen.
Skuldsanering 2014-2019
Ploppen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 9


« Svara #4 skrivet: December 08, 2018, 15:16:51 »

Men va skönt!! Vågar som sagt inte ens tänka på hur det kommer dra iväg annars. Tack snälla för svar  Smiley
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #5 skrivet: December 08, 2018, 19:18:11 »

Skulden finns kvar, och räntan läggs på under hela saneringstiden, så om du misslyckas med saneringen, kommer skulden tillbaka för fullt, med ränta och allt.Medan du har skuldsanering och sköter den, får skulden inte öka med ränta eller avgifter, så om du sköter dig, då avskrivs skulden den dag din skuldsanering avslutas, och allt försvinner.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: