Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Frågor ang betalda skulder  (läst 2584 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kottemannen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 4


« skrivet: December 04, 2018, 18:23:08 »

idag har vi betalt in en ganska stor summa till fordringsägare, både såna som ligger på KFm och några som ligger på vänt. Beloppen är inbetalda efter en ackordsuppgörelse med inkassobolagen direkt till dem. Har fått ärendets ocrnummer. Jag hoppas nu att jag kan se mig som skuldfri. Min fråga är nu hur gången är:
1.hur lång tid tar det innan kfm får besked av inkassobolagen att skulden är reglerad?
2. Hur snabbt avslutas min löneutmätning som jag har haft i 17 år där dom tagit halva lönen.
3.Hur ser mitt register ut nu när allt är betalt? Betalningsanmärkningar? (Skulderna är sedan 1991 efter en sjuhelvetes smäll?Huh?

Väldigt tacksam för svar.
Loggat
Nyx
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 494


« Svara #1 skrivet: December 04, 2018, 19:18:05 »

Grattis! Hoppas allt är löst, varje person som försvinner från våra "rullar" är en vinst Smiley

1. Det beror på hur snabbt inkassobolagen informerar KFM. Sker generellt fort.

2. Finns det en pågående löneutmätning och skuldsaldot går till 0:- kommer en arbetsuppgift att häva beslutet. På KFMs sida går det fort. Ibland har arbetsgivaren redan gjort lönerna, och därmed planerat eller till och med betalat in till KFM när de får beskedet. Då återbetalar KFM till gäldenären när de får in betalningen.

3. Det beror på när händelser som kan föranleda betalningsanmärkningar hände hos KFM. Att betala sina skulder ger inte nån anmärkning. Du kan kostnadsfritt en gång om året beställa ett utdrag på dig själv från UC.
Loggat

Kronoinspektör KFM (Inga svar jag gör här är i egenskap av tjänsteman)
Före detta inkassohandläggare

Förespråkare för en större reform i skuldindustrin
Varit borta från forumet en längre tid på grund av personliga skäl
kottemannen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 4


« Svara #2 skrivet: December 04, 2018, 19:27:06 »

Tack för ditt svar. Ser ljust på framtiden nu:)
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: