Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tiden går..  (läst 7243 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Marko
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 43


« skrivet: Oktober 23, 2018, 18:12:47 »

Hej,

2 år har gått, det går framåt, det är lugnt med hälsa, familj ,arbete o annat förutom min svärmor som lämmade oss för ca en månad sedan. Svea inkasso kör med sin kontrollfobi varje år, nu kollade dom om jag driver nån enskild firma..nej jag har ingen firma , säljer inga grönsaker mm... fortsätter med min anställning inom vård o omsorg. Önskar er lycka till o härda ut.

Marko
Loggat
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #1 skrivet: Oktober 24, 2018, 12:51:36 »

Försöker men det är dystert. Nästan 2 år avklarade här..
Loggat
Kimsan69
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 44


« Svara #2 skrivet: Oktober 24, 2018, 14:21:50 »

Får man lov att fråga varför det är så dystert Marika71? Är det svårt att få pengarna att räcka till eller? Lyckas Du inte se ljuset i tunneln eller?
har Du den nya saneringen med 2 betalfria månader om året?

Loggat
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #3 skrivet: Oktober 24, 2018, 14:24:14 »

Försöker vara positivt men tungt här med. Hälften avklarat, hälften kvar.
Loggat
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #4 skrivet: Oktober 24, 2018, 22:08:48 »

Får man lov att fråga varför det är så dystert Marika71? Är det svårt att få pengarna att räcka till eller? Lyckas Du inte se ljuset i tunneln eller?
har Du den nya saneringen med 2 betalfria månader om året?



Ja det är tungt nu. MiTT bostadsbidrag ett blev indraget nu i 2 månader för att jag ändrade mina inkomster. Jag hade fått för mycket :-( vet inte hur jag ska få det att gå ihop.. jul och allt skit mitt i allt :-( jag får kanske skylla mig själv men förklarade för handläggaren min ekonomiska situation och hon hade ingen förståelse alls att jag trots bostadsbidrag ändå redan kryper på knäna...
Loggat
Hoppsan
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 434


« Svara #5 skrivet: November 02, 2018, 19:14:56 »

Två år kvar nu  Cheesy kan knappt fatta att 3 år redan gått. När man precis fått saneringen kändes verkligen 5 år som en evighet.
Tråkigt dock att läsa hur vissa av er får kämpa så hårt  Cry när vi måste haft otrolig tur som har det bättre än nånsin. Styrkekramar till er
Loggat

Äntligen skuldsanering efter mycket slit!!
Pixi
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 99



« Svara #6 skrivet: Januari 11, 2019, 21:54:59 »

11 månader kvar nu. När vi fick skuldsanering kändes 5 år som en evighet.
Det har varit tufft. Men inte så att vi behövt svälta. Tak över huvudet, en gammal men hel bil, mat, små billiga utflykter.

Nu har det varit väldigt dystert och tufft. Jag åkte ambulans 2 ggr till akuten (har inte frikort).
Låg på sjukhus i 31 dygn. Fick feta räkningar på ambulans, kostnad för akut besök och tiden jag låg inne.
100 kr/dygn ÄR billigt, men vi har ju ändå hyra, el, fack, skusa att betala.
Så det känns. 3100 kr plus 1100 kr ..oförutsett.

Bara att "gilla läget". Hoppas att man lever då detta är över, känns väldigt tungt i kropp och själ. Efter denna smäll.

Kämpa på alla fantastiska riddare  Smiley
Loggat
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #7 skrivet: Januari 11, 2019, 22:38:15 »

Jag har 2 år kvar.. Och känns lite lättare nu igen. Ser bara framemot den dagen när man slipper ha ont i magen och våndas och kunna ha råd att vara hemma när man är sjuk..
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: