Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldsanering nya omständigheter  (läst 423 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
FDF
Newbie
*

Antal inlägg: 7

« skrivet: Oktober 11, 2018, 20:58:33 »

Hej, jag skickade in skuldsaneringsansökan i Juni, har genomgått personlig konkurs innan. Hade ett arbete provanställning i 6 månader som tog slut i somras. Har meddelat skuldsanering om läget med eventuell A-kassa. Får ingen ersättning.Söker jobb konstant, var och skulle söka starta eget men det gick inte då jag hade KFM skulder. Var på möte med försörjningsstöd och ska skicka in ansökan om hjälp. Har levt som fattiglapp i över 10 år då företag gick i konkurs.

Jag är väldigt less på hela situationen och då man är över 50 är man inte längre attraktiv på arbetsmarknaden, starta eget vill jag helst inte då det rör till det med skuldsaneringen.

Har nu tänkt att emigrera till annat land där jag har möjlighet att få arbete men då blir det ingen skuldsanering.

Behöver råd för jag kan inte klara det mycket längre, min fru är sjukpensionär. Är det någon vits med att flytta, något land som är bra för sådana som jag?

Ska man kämpa längre här eller flytta?

Tacksam för svar.
Loggat
hallstabella
Hero Member

Antal inlägg: 1297

« Svara #1 skrivet: Oktober 11, 2018, 22:16:12 »

Skuldsaneringen borde höra av sig rätt snart. Deras handläggningstid är cirka 25 veckor tills de börjar arbeta med den
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: