Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ny forumdel!  (läst 6332 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 3946

« skrivet: September 24, 2012, 10:15:57 »

Många frågar hur man gör för att bevisa och styrka vad som är sagt vid tvister, tex spela in telefonsamtal, möten osv.

Vad gäller för att få ut handlingar från myndigheter, företag osv.

Här kommer jag att lägga upp under veckan de kunskaper som jag har, och det är fritt fram för Er andra också att lägga upp Era tips!
Tanken är att lära ut hur man gör för att beväpna sig med fakta när man hamnar i tvister mot inkasso, KFM, Datainspektionen och så vidare!
Forumdelen är tänkt att i första hand bli en kunskapsbank, men även diskussioner och bollande av idéer är välkomna!

Just detta ämne är mitt favoritämne då jag dels älskar sådan teknik, men även haft stor nytta av det genom åren för dels egen del, men även för andras då jag hjälpt dem.
Tog tidigare på mig en hel del undersökande uppdrag av olika slag så viss erfarenhet har man under alla dessa år dragit på sig.

Jag kommer i första hand att inrikta mig på enkla och billiga lösningar, och inte så mycket specialutrustning.
(finns annars massvis av sådant ute i världen, och till priser som är oöverkomliga för vanliga privatpersoner)

Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 3946

« Svara #1 skrivet: September 24, 2012, 11:13:17 »

Vissa kan nog tycka att det är lite "barnsligt" att hålla på med dessa "leksaker", men tyvärr blir det allt oftare ett nödvändigt ont att se till att man har bevis på vad som är sagt.
Inkassobolagen har sedan lång tid tillbaka ägnat sig åt denna form av bevisning för att klämma till gäldenärer avseende tex preskription, men även för att rent bedrägligt klippa och klistra ihop falska bevis.

Därför är det viktigt att själv se till att kunna bevisa och styrka vad som egentligen har hänt!
Loggat
Ollle
Full Member

Antal inlägg: 109

« Svara #2 skrivet: September 24, 2012, 16:35:58 »

Mycket bra initiativ.
  Smiley Smiley
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #3 skrivet: September 24, 2012, 16:57:31 »

Vissa kan nog tycka att det är lite "barnsligt" att hålla på med dessa "leksaker", men tyvärr blir det allt oftare ett nödvändigt ont att se till att man har bevis på vad som är sagt.
Inkassobolagen har sedan lång tid tillbaka ägnat sig åt denna form av bevisning för att klämma till gäldenärer avseende tex preskription, men även för att rent bedrägligt klippa och klistra ihop falska bevis.

Därför är det viktigt att själv se till att kunna bevisa och styrka vad som egentligen har hänt!

Bra Admin! och fler och fler kommer inse hur viktigt det är i dagsläget att spela in samtal med Datainspektionen, Kronofogden, Rättsväsendet, Inkassobolagen samt fordringsägare ... för vad som sägs per telefon och de löften ni får är inte värda någonting om ni inte kan bevisa vad som sagts.

Detta har bittert alltför många insett den dagen exempelvis inkassobolag hänvisar till att "det har vi aldrig påstått", "det har vi aldrig sagt". Förra veckan skickade vi från IntrumCleaner in ett betalningsföreläggande mot Intrum Justitia på över 120 000 kr (rörande skadestånd, arbetsersättning samt återbetalning av felaktigt inbetalda pengar).

I detta fall är gjorda bandinspelningar av största vikt eftersom här och nu påpekar inblandade jurister att man ALDRIG sagt det vi påstår ... men som sagt ett flertal bandinspelningar kommer säkerligen att friska upp deras minne om de vägrar betala pengarna och allt går vidare till rätten.

Denna höst 2012 har mycket att bjuda på ...  Evil
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Ollle
Full Member

Antal inlägg: 109

« Svara #4 skrivet: September 24, 2012, 23:15:18 »

Härligt IntrumC
Ge dem på moppo bara.   Cheesy
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: