Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Omprövning vid nedsatt arbetsförmåga  (läst 3459 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Singelmamma1971
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 80


« skrivet: Januari 10, 2018, 01:07:50 »

Hej

Som vanligt är jag skitnervös när jag skickar in nåt till fogden:/

Jag fick skuldsanering beviljad mars 2017 har haft nollbeslut fram till december 2017 pga att jag var sjukskriven och hade nyss börjat arbetsträna. Jag trodde då i min enfald att jag skulle vara fullt arbetsför på mitt gamla jobb från januari 2018 och ska nu betala 5700 i månaden... MEN! Jag arbetstränar fortfarande och min arbetsförmåga är ny testad att jag kan jobba 50 procent och jag får en ny anställning på det företaget som jag arbetstränar på... har skickat in omprövning på att lönen minskar från 23000 till 13000... kan dom avbryta skuldsaneringen för att jag inte jobbsr heltid? Vad gör jag nu den sista när jag inte kan betala 5700:-? Ska jag försöka låna pengar till det? Ringt KFM i dag men jag har inte fått nån handläggare än....
Loggat
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #1 skrivet: Januari 10, 2018, 12:45:51 »

Sitt lugnt i båten!

Du kan ju inte jobba heltid än så det kan de ju inte kräva! Låna absolut inte pengar! Det är bättre att inte betala alls eftersom du har skickat in en ansökan om omprövning. Skicka in ett mail där du förklarar varför du inte betalar. OM någon borgenär får för sig att begära omprövning så har ju du redan gjort det och dessutom förklarat varför.
Loggat
Singelmamma1971
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 80


« Svara #2 skrivet: Januari 10, 2018, 13:33:56 »

Tack Kassakon

Jag är så glad att det här forumet finns då ni alltid är gulliga å lugnar ner mig <3

Brukar dom ringa vid omprövning eller får man bara brev när dom beslutat?
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: