Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Så här är det för mig som skickade in ansökan efter 1 Nov-16  (läst 41373 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
swespy
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 35


« Svara #45 skrivet: Januari 07, 2021, 21:27:49 »

Japp. Bara dagar kvar nu o inte år.
Kommer vara en sjukt skön känsla.  Smiley
Loggat
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #46 skrivet: Januari 13, 2021, 07:41:05 »

Idag slängde jag in min sista inbetalning men har 1 år kvar innan det är helt slut.

Det här känns ju helt sjukt.

160000 kr har jag betalat in och då har jag mer än halva tiden enbart jobbat 50 %.

Nu försöker jag göra i ordning en budget, sonen fyller 15 till sommaren och som de flesta grabbar vill han ta moppe kort. Jag behöver börja prioritera tandläkare då jag inte satt min fot där under skuldsaneringen.

Vilken lycka det här känns :-)
Loggat
bellabus
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 274


« Svara #47 skrivet: Januari 13, 2021, 12:38:18 »

Grattis!! Gör min sista inbetalning på fyraårig betalplan i juni (eg juli) och ser äntligen ljuset i tunneln! Dock, vilket jag säger till personer med skuldsanering som inte föregåtts av utmätning, har dessa fyra åren varit en mild västanfläkt jämförelsevis.
Loggat
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #48 skrivet: Januari 13, 2021, 16:40:57 »

Om jag ska summera så var nog första året värst innan man hade fått till en budget som skulle funka. Många saker har man lagt på is som att bara tex gå till tandläkaren. Köpa nya kläder har man inte gjort på år och dagar, och frisör vet jag inte när jag besökte sist..

Aldrig mer en skuld igen..
Loggat
Singelmamma1971
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 80


« Svara #49 skrivet: Mars 07, 2021, 11:24:22 »

1 är kvar Huh??
Har lagt in en nedräkning av dagar på mobilen nu Huh??
2020 hade jag lägre inkomst så det borde inte bli nån omprövning.
Loggat
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #50 skrivet: Mars 10, 2021, 21:53:19 »

Grattis!! Gör min sista inbetalning på fyraårig betalplan i juni (eg juli) och ser äntligen ljuset i tunneln! Dock, vilket jag säger till personer med skuldsanering som inte föregåtts av utmätning, har dessa fyra åren varit en mild västanfläkt jämförelsevis.


Ja hela saneringen var värt det Huh?? har lyckats spara undan 6000 kr på en månad. Fattar inte hur jag lyckats Huh?? tacksam är mitt förnamn just nu.

Just ja. Fick nåt frispel på vårt köpcentrum och köpte smink för 500 spänn (50%) vilket jag heller inte gjort på flera år. Det enda onödiga köpet och firade att saneringen var slut Huh??
Loggat
bellabus
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 274


« Svara #51 skrivet: Mars 11, 2021, 09:36:36 »

 Grin
Måste få känna frihet på något sätt!
Undrar dock hur ni tänker, som har tid kvar utan betalplan, gällande att rapportera in förändringar... vi betalar ju inte pga att vi inte KAN, så spelar det egentligen någon roll?
Pratat med 3 handläggare på skusan och ingen kan ge ett svar på detta... vågar jag jobba extra, flytta till billigare boende etc?
Loggat
Singelmamma1971
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 80


« Svara #52 skrivet: Mars 11, 2021, 17:53:55 »

Jag tror att vi som skickade in först med dom nya reglerna får nog  vara lite försiktiga för jag kan tänka mig att inkassobolagen har koll på våra inkomster för att se om dom kan skicka in om omprövning för att få in mer... en vän till mig fick förlängt 2 år så istället för 1 år kvar har hon plötsligt 3 år kvar :/ Hon hade jobbat extra då det behövdes mycket extra personal när covid kom... det är alltså övertid hon haft som gjorde att nån av inkassobolagen gjorde omprövning...

Nu är det ju bara 1 är kvar så ni som har kortare betalplan gör sånt som vi inte kunnat på ett tag och spar lite varje månad ? På min önskelista står att gå till tandläkaren först och klippa mig, lyxa till och göra naglar flr första gången och köpa kläder... och SPARA, jag kommer spara en del av beloppet jag betalar idag så jag aldrig behöver ha ont i magen över nån räkning i framtiden Huh??
Loggat
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #53 skrivet: Mars 12, 2021, 14:33:43 »

... en vän till mig fick förlängt 2 år så istället för 1 år kvar har hon plötsligt 3 år kvar :/ Hon hade jobbat extra då det behövdes mycket extra personal när covid kom... det är alltså övertid hon haft som gjorde att nån av inkassobolagen gjorde omprövning...



Så grymt! Hur motiverade de hela 2 års förlängning?

Själv betalar jag snart in för sista gången och sedan är det fram till 7/4 innan anmärkningen är borta!

Jag har bytt jobb flera gånger med höjd lön, haft dubbel bosättning och flyttat (till dyrare) under åren. Samt begärt omprövning pga högre lön och att maken fick jobb och fick ökat belopp att betala med 6000 kr per månad. Också begärt ny omprövning för att han blev av med jobbet, men si då tyckte de att det var för kort tid kvar så de sänkte inte beloppet. Men, snart är jag i mål!
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #54 skrivet: Mars 12, 2021, 18:46:00 »



Själv betalar jag snart in för sista gången och sedan är det fram till 7/4 innan anmärkningen är borta!

Jag har bytt jobb flera gånger med höjd lön, haft dubbel bosättning och flyttat (till dyrare) under åren. Samt begärt omprövning pga högre lön och att maken fick jobb och fick ökat belopp att betala med 6000 kr per månad. Också begärt ny omprövning för att han blev av med jobbet, men si då tyckte de att det var för kort tid kvar så de sänkte inte beloppet. Men, snart är jag i mål!

Grattis Kassako.
Har nu själv varit fri från skuldsanering och KFM i ett år, och det har varit ett underbart år.
Köpt hus, och varit hos tandläkaren, men har det väl lite som en nykter alkoholist, varje utgift kollas noggrant, och skulder undvikes så lång som det går.
Välkommen ut i frihet.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #55 skrivet: Mars 15, 2021, 11:19:10 »



Själv betalar jag snart in för sista gången och sedan är det fram till 7/4 innan anmärkningen är borta!

Jag har bytt jobb flera gånger med höjd lön, haft dubbel bosättning och flyttat (till dyrare) under åren. Samt begärt omprövning pga högre lön och att maken fick jobb och fick ökat belopp att betala med 6000 kr per månad. Också begärt ny omprövning för att han blev av med jobbet, men si då tyckte de att det var för kort tid kvar så de sänkte inte beloppet. Men, snart är jag i mål!

Grattis Kassako.
Har nu själv varit fri från skuldsanering och KFM i ett år, och det har varit ett underbart år.
Köpt hus, och varit hos tandläkaren, men har det väl lite som en nykter alkoholist, varje utgift kollas noggrant, och skulder undvikes så lång som det går.
Välkommen ut i frihet.

Tack ivkej!
Jag kommer att göra precis som du och köpa hus så fort anmärkningen är borta! Kommer att få en väldigt läglig och välkommen utbetalning från mitt förra jobbs vinstandelsstiftelse precis efter saneringen är avslutad plus att jag har fått en duktigt stor  Grin löneförhöjning som betalas ut i april, och då retroktivt för januari-mars med. Så jag påbörjar friheten med enormt mycket mer pengar i plånboken.
Loggat
swespy
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 35


« Svara #56 skrivet: Januari 17, 2022, 20:46:49 »

Inledande 17 Januari 2017.
Dagens datum 17 Januari 2022.

 Grin Grin Grin Grin
Loggat
Singelmamma1971
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 80


« Svara #57 skrivet: Januari 17, 2022, 21:03:26 »

Fy fan va skönt Huh??

Jag har 3 veckor kvar Huh??
Loggat
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #58 skrivet: Januari 17, 2022, 22:30:12 »

Å jag har exakt 1 vecka kvar.. helt sjukt :-D
Loggat
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #59 skrivet: Januari 17, 2022, 22:33:27 »

Inledande 17 Januari 2017.
Dagens datum 17 Januari 2022.

 Grin Grin Grin Grin

Imorgon är det en stor dag för dig :-D
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: