Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 26 $ Pul  (läst 4757 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
medmänniska
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« skrivet: Januari 09, 2017, 13:19:11 »

Hej
Är det möjligt att få ut information från ett PPM-förvaltningsbolag med hänvisning till Pul
Behöver veta allt ( innehav ,värde e.tc. ) som finns för en person i kraft av generalfullmakt från denna.
Loggat
hallstabella
Hero Member

Antal inlägg: 1388

« Svara #1 skrivet: Januari 09, 2017, 15:41:03 »

Ja du kan begära ut PUL-utdrag från alla myndigheter, företag du misstänker har information lagrad om dig. Jag vet inte vad som gäller företag, myndigheter som har sitt säte i andra länder
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
medmänniska
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« Svara #2 skrivet: Januari 09, 2017, 19:41:10 »

Det är så att en person i min närhet ,blev uppringd av en fondgubbe  , har har noll koll
ekonomi , och kan ingenting , samt väldigt naiv , suger åt sig lite av varje .
Hae mailat företaget , fått en del info från . han ska blivit erbjuden eller något sådant
( omkullpratad ) citat tror jag : skickar ett SMS messa tillbaka med personnummer .
Pang där satt han och hade godkänt PPM förvaltning .Hur dialogen mellan dom kan jag inte svara på , ( det kan ha varit så : vill du vara vänlig och bekräfta det här samtalet )
Dom står på sig och säger , det är helt solklart  , han har tecknat en förvaltning .
och har även sagt att dom förvaltar hans befintliga fondsparande . Det är bara att betala ( dom har via inkasso skickat det fogden )
Enligt de lagar som gäller från 1 juli 2014 så måste det till en namnteckning i fysiskt format för ett gällande avtal. Något sådant finns inte .
Har till dags dato inte tillskrivit dom , men kommer att göra det , får se vad jag får
enligt $26 pul , det är därför som jag frågar någon på detta forum
Hur mycket är flyttat från AP7 till er : belopp samt hur mycket som finns idag
PPM kan enligt uppgift inte svara ( jag har generalfullmakt ) om det inte står
spec. på fullmakten : gäller även för PPM fonder 
Jag undrar bara om dom kan vägra de uppgifter som jag begär
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: