Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 7 månader kvar till preskiption, kommer kfm göra allt nu?  (läst 5802 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
clvaxjo
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: Maj 30, 2016, 23:20:14 »

Efter en konkurs 2009 i finanskrisen spår fick jag personligt företädaransvar på ca 850 000 kr.
Endel inbetalningar har gjorts, en utmätning på bostadsrätt (fick sälja till min sambo, men reavinsten gjorde att jag fick 25 000 nya kr i skatteskuld, tack för den) och nu är skulden ca 450 000 kr.

januari 2017 skriva dessa av. Kfm hotade min sambo för 1,5 år sedan vid köpet av min andel, att nästa gång kommer de och tar allt.

Brukar de göra så? Jag äger inget dyrare och tjänar under gränsen för löneutmätning.
Kommer de att mäta ut varenda pinal för att försöka pressa ut några kronor till?
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2918

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: Juni 04, 2016, 19:38:44 »

Efter en konkurs 2009 i finanskrisen spår fick jag personligt företädaransvar på ca 850 000 kr.
Endel inbetalningar har gjorts, en utmätning på bostadsrätt (fick sälja till min sambo, men reavinsten gjorde att jag fick 25 000 nya kr i skatteskuld, tack för den) och nu är skulden ca 450 000 kr.

januari 2017 skriva dessa av. Kfm hotade min sambo för 1,5 år sedan vid köpet av min andel, att nästa gång kommer de och tar allt.

Brukar de göra så? Jag äger inget dyrare och tjänar under gränsen för löneutmätning.
Kommer de att mäta ut varenda pinal för att försöka pressa ut några kronor till?

Vare sig det handlar om lös eller fast egendom, utgår KFM från att det är gäldenärens egendom om inget annat framkommer (4:17-19 resp. 4:24-15 UB).
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: