Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skulle behöva lite hjälp ang. papper om utmätning!  (läst 4071 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kimi77
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« skrivet: Oktober 29, 2008, 18:34:53 »

Hej,

Jag är ny här och ganska så oerfaren med kronkalles restriktioner därav söker jag lite hjälp som jag kan ha nytta av.

Fick papper idag om att jag skulle fylla ang. lönutmätning.

Nu till mina frågor:

Hur lång tid brukar det ta efter det att jag har skickat in papperna innan dom börjar dra av min lön?

Min arbetsplats fick även papperna idag om löneutmätning men dom skall väl fylla i uppgifter om mig som lön osv.

Undrar om dom hinner att ta av min lön i slutet av Nov eller tar det längre tid än så?

Hur beräknas min månadslön? Jag jobbar skift så det bli ju en hel del utöver grundlönen, hur räknar KK på det, drar dom ett genomsnitt på vad jag tjänat under dom 5 månader jag har varit anställd på mitt jobb eller nöjer dom sig med att få uppgifter om min grundlön. Skiftersättningen varierar ju beroende på hur mycket jobb det finns på mitt jobb.

Min sambo har noll kr i inkomst då hon studerar SFI och hon kan inte hjälpa med något överhuvudtaget.

Kan man skriva att man har mer i hyra än vad man verkligen har? har bara en hyra på ca 3000kr men dom har väl ingen aning om jag säger att jag har tex. 4500kr

Kan man be om uppskov?

Kommer bara att jobba på mitt nuvarande jobb tills året ut sen tänker jag jobba på annan arbetsplats.

Hoppas på hjälp från er som har erfarenhet.

Tack på förhand!

Kimi
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: