Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Trelleborg går i hyresborgen för att underlätta att få hyreskontrakt  (läst 17118 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kojak
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 978


« skrivet: April 11, 2016, 12:45:01 »

dock inte för alla men nu finns verktyget på spelplanen.
http://www.trelleborg.se/sv/aktuellt/nyheter/2016/april/trelleborg-forst-med-hyresborgen/
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #1 skrivet: April 12, 2016, 08:35:34 »

Tänk om de kunde stå till tjänst med motsvarande till oss överskuldsatta som inte har en chans att byta bostad pga bet.anmärkningar!
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #2 skrivet: April 12, 2016, 17:08:10 »

Tänkte lite samma, men det finns väl risk för att man blir utpekad som rasist, om man påtalar vilka fördelar de nyanlända har.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
kojak
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 978


« Svara #3 skrivet: April 22, 2016, 11:28:55 »

Tänkte lite samma, men det finns väl risk för att man blir utpekad som rasist, om man påtalar vilka fördelar de nyanlända har.
Hmm... jag tar tillbaks det jag i första posten om att "verktyget finns på spelplanen". Trelleborg agerar oetiskt och gör skillnad på folk.
Nyanländ tolkade jag som ett vidare begrepp - nyss kommen till och ny i Sverige - och att det borde kunna appliceras i framtiden även på svenska medborgare.
FEL!
Asylsökare vore rätt begrepp.

Vi kommer aldrig att få ta del av detta!
En bekant som är ny i sverige har fått deltidsjobb här och sökt etableringsbidrag för att fylla ut med men fått avslag då han inte är asylsökande.
Arbetsförmedligen och försäkringskassan kallar det också nyanlända i stället för asylsökare. Jag tycker det är ohederligt. Man ska kalla en spade för spade och ingenting annat. Det är bara att föra folk bakom ljuset.
Etableringsbidrag... Bah!! Asylantbidrag är det, spade för spade.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #4 skrivet: April 22, 2016, 12:05:06 »

Och så säger de att det inte finns diskriminering i Sverige. Ser regeringen som en av de största rasister, men det är mot den inhemska befolkningen, och då synnerligen Samerna, tänk om de fick samma stöd som asylsökarna.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: