Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inkassobolagen och rättssamhället  (läst 6563 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
klosterlikor
Sr. Member

Antal inlägg: 354

« skrivet: December 16, 2015, 06:44:52 »

Jag har kämpat mot dessa inkassobolag där felaktigheter på felaktigheter görs av inkassobolagen som driver in preskriberade fordringar.
Som vi här på forumet hur mycket vi skriver så går kfm och domstolarna på inkassobolagens sida.det som behövs göras är att något tv program tar upp ärendet och att vi ställer upp och kommer dit.så vi får dit dem.för att ställa desa mot väggen
Det hjälper oss inte att skriva eftersom kfm och domstolarna inte bryr sig om att kontrollera. Fordringar.
Gå in på google skriv david utter-laurell piriotetinkasso eller gå på fattiga riddares sabai den 3/2-13 om prioritetinkasso
Mådde rätt dåligt har beslutat mig för att lämna in skuldsanering finnes ingen annan lösning.
Jag tror att vi alla måste göra detta om vi inte ställer upp för varandra att något tv program kan hjälpa oss
Det hjälper inte att skriva fast vi skulle ha rätt.
Men eftersom alla går emot oss kfm dataindpektion.domstolarna o claes månsson
Intrumcleaner här kämpat en lång tid.
Loggat
Rahlpen
Sr. Member

Antal inlägg: 381

« Svara #1 skrivet: December 16, 2015, 20:51:00 »

Hej Klosterlikör och alla Fattiga Riddare.
Nu har jag följt oss och mig själv i snart 3-4 år. Har själv kämpat kampen mot domstolar och insett att det är mer eller mindre lönlöst.
Men ju mer jag ser på alla inlägg så inser jag att vi på något sätt måste  få en opartisk ombudsman. Fattiga Riddare och ett flertal andra aktörer gör ett hästjobb för att lobba hos regeringen. Men inget hjälper... Det finns fackförbund i landet, på något sätt måste även VI ha en rättighet i det här landet. Varför ska inte vi ha några rättigheter??? Alla andra har det.... Oss kan inkasso bara tjäna pengar på i form av skatteavdrag och lagar, som skulle fälla vilket privat företag som helst.
//Rahlpen
Loggat
hallstabella
Hero Member

Antal inlägg: 1388

« Svara #2 skrivet: December 16, 2015, 22:18:35 »

Det bästa vore ju att kunna få tag på advokater som inte fastnat på den rika sidan utan fortfarande är en människorättskämpe!
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
klosterlikor
Sr. Member

Antal inlägg: 354

« Svara #3 skrivet: December 17, 2015, 15:06:50 »

Du har helt rätt Ralpen.

Vi skriver här på forumet och det är väl bra men för oss som sitter i skiten hjälper inte detta.Vi skriver och klagar fast Vi har rätt men det leder inte till någonting.Även anmälan till datainspektionen,kfm och domstolarna.De går på inkassobolgens linje.
Jag har kämpat mot desa bolag nu sist prioritetinkasso david utter-laurell men som kfm går på deras linje fast jag visat upp pulutdraget.Som inte stämmer där andra uppgifter om andra personer står mitt med personnummer mm

Jag har mått rätt dåligt varit hos dikon,m.m tänkte ta livet av mig men nu efter konsumetrådgivare sagt till mig att hon hjälper mig med skuldsanering som kommer att göras 7 januari.
Så länge kfm och datainspektionen och domstolarna inte gör något kan inkassobolagen fortsätta med koperingsmaskinen. och öka sina vinster.
Den nya lagen hjälper inte mycket anser jag.Det skulle vara lättare med absolut presk tid som inkassobolagen inte vill ha.
KFM kommer fortsätta som vanligt och är det säkert vI får igenom skuldsanering fast så lovats? Knappast.
Jag förstår dig Ralpen det är totalt meningslöst.Och ingen jurist,tv eller advokater vill hjälpa oss.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: