Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Häng på nu!  (läst 20978 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
boyeson
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 11


« skrivet: December 11, 2015, 21:08:09 »

Detta är bara början! vi har material för att kunna ändra hela skuldindustrin, Vi ligger bakom det som publicerats på Svenska Dagbladet men ni
måste också hjälpa till med att ge information till Patricia på SVD.
Detta är genombrottet! nu måste ni hjälpa till!

Ps. det kommer mer saker som kommer att ge inkassobolag och även myndigheter stora konsekvenser, nu har dom gått för långt, var det kanske girigheten?

Inget träd växer till himmelen.
Romarriket föll pga girighet och maktgirighet.
Nu kör vi!!
Loggat
kinnahelena
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 251


« Svara #1 skrivet: December 11, 2015, 21:33:46 »

Ville ni ha material ? Vart skulle det skickas i sånt fall ?
Har nämligen en och annan historia. Senaste intressanta kom med dagens post där Intrum vill driva in en skuld som de anser att de har ett utslag från 1994 enligt texten på deras brev. De erbjöd mig att de skulle ge mig 70% i avskrivning om jag betalade innan den siste denna månad  Angry

Läste artiklarna förut och "småjublade" lite inombords med en förhoppning att inkassobolagens med kronofogdens hjälp näst intill har ett bedrägligt beteende  Angry Kanske kanske kan det komma fram i ljuset 
Loggat
cover
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 50


« Svara #2 skrivet: December 12, 2015, 01:00:06 »

Bra jobbat boyeson, hoppas att det är flera som hänger på nu. En stor möjlighet för alla gäldenärer att få fram det i media.

God kveld.
Loggat
Waran
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 4


« Svara #3 skrivet: December 12, 2015, 12:12:38 »

Sambon har också fått erbjudande från Intrum om 70% avskrivning trots att dom inte är fodringsägare. Fodringsägaren har vi haft kontakt med och försökt betala skulden sedan i mars, dom var väldigt positiva i början gjorde upp en plan. Men när vi sedan jagat dom för att få kontouppgifter har det varit helt hopplöst att nå dom. bolaget är inaktivt och jag får inte ihop organisationsnummer. Känns som något är galet. Intrum justitia invest AB behöver också granskas känner jag som är ombud för intrum justitia dept finance AG, eftersom dom inte inte heller äger fodran önskade jag komma i kontakt med dept finance och fick då veta att det går inte, utan det är invest som är deras ombud och någon kontakt med dom som påstår att min sambo har en skuld till dem inte går inte att få. Har grävt mkt i det och allt luktar surt, fått handlingar efter mkt om och men dock inte alla papper utan några säger dom sig inte behöva skicka. Dom hävdar att dom köpt skulden nyligen något som tidigare fodringsägare inte kan bekräfta utan pul därifrån innehåller endast kontakten vi haft när vi frågat om skulden. Lite mer än ett år sedan dept finance köpt skulden tycker att det borde ha noterats i pul att dom sålt den då, men dom säger sig inte ha sålt någon skuld och kan inte inte få fram uppgifter att min sambo någonsin haft en skuld dit. Allt som börjar med intrum känner jag borde granskas. :-(
Loggat
rapsolja
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 79


« Svara #4 skrivet: December 17, 2015, 20:42:43 »

Intrum diskriminerar och utnyttjar personer med psykisk sjukdom.

Detta går mer under hatbrott än diskriminering.

Intresserade, så pm:a mig.
Loggat

Håller på att ta mig ur skuldträsket som blev innan jag fick en bipolär diagnos och vård.

Jag är inte dum eller trög utan det är bara massa ångest i vägen
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: