Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tusen tack till er!  (läst 6500 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
typ evighetsgäldenär
Jr. Member
**

Antal inlägg: 96

« skrivet: September 14, 2015, 11:38:10 »

En liten grej, men jag ville bara säga tack till detta forumet.
Eftersom jag läste här om preskription mm så började jag bestrida alla fakturor och delgivningar mm som jag får nu för tiden. Jag har bara skrivit "Jag bestrider och hänvisar till preskription!" på delgivningarna och hoppats på det bästa. Än så länge har det varit 6-7 stycken fakturor och jag har inte hört så mycket.
En fick jag tillbaka från Tingsrätten där Alektum klagar och säger att det inte alls är preskription. Får väl se hur jag gör med den saken.
Funderade lite på hur sjutton det gått med de andra, så jag loggade in med bankid på tex Lindorff mfl och klickade fram skulderna. DÅ STÅR DET "AVSLUTAT" PÅ DEM!!!!!
Än så länge rör det sig bara om ca 10 000 men jag blev så himla glad. Ska fortsätta göra såhär och även ta en titt på andra gamla skulder och se vad mer som kan vara preskriberat.

TACK TACK TACK!!!! Grin
Loggat
typ evighetsgäldenär
Jr. Member
**

Antal inlägg: 96

« Svara #1 skrivet: September 14, 2015, 11:43:18 »

Totalskuld på just Lindorff 98000, nyligen var den 152000. Vad hände där?? Jag vet inte ens!
Ska man begära skriftliga beslut på vad de håller på med?

Åååhhh jag ser ljuset i tunneln.  Grin
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1614

« Svara #2 skrivet: September 14, 2015, 15:52:26 »

Du kan ju alltid ta en utskrift på sidorna, och spara om något skulle komma i framtiden.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #3 skrivet: September 14, 2015, 17:12:00 »

Begär PUL §26 så får du alla papper, så att du vet. Sen är ju tipset ovan ovärderligt att spara alla papper du får eftersom de är fula och säljer skulder till ett annat inkassobolag som felaktigt fortsätter kräva dig.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: