Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Efter 20 år så är vi äntligen fria :)  (läst 25649 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
BigStream
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 28


« skrivet: Januari 23, 2015, 19:44:10 »

Efter 20 år av skulder så är vi inte längre jagade av kronofogden eller inkassobolag. Vi gjorde sista inbetalning sista november på skuldsaneringen och nu får vi behålla alla pengar. Vi har skaffat oss riktiga bankkonton och riktiga Visa-kort med upphöjda siffror. Vårat hus har stått på svärmor och nu ansökte vi om lån för att lösa huset och det gick igenom hur lätt som helst. Kreditvärdighet 8/10... vi har blivit medlemmar av samhället igen och det känns helt overkligt.

Efter att vi betalt alla precis alla utgifter inkl mat och bensin så har vi ca 23.000:- över. Vi kommer att spara hårt för att ha en rejäl buffert. Aldrig en kredit eller avbetalning och huset ska vi betala av så fort som möjligt så att vi äger det helt och hållet.

Tack alla ni som skrivit i detta forum och det finns en väg ut trots att det kan se jävligt svart ut. Nu ser allt bara ljust ut i framtiden. Kämpa på
Loggat
TotaltKörd
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 134


« Svara #1 skrivet: Januari 23, 2015, 20:28:00 »

Härligt! Stort grattis!
Och lycka till Smiley
Loggat

En vacker dag ska jag bli skuldfri!
dooks
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 143


« Svara #2 skrivet: Januari 23, 2015, 23:47:56 »

Stort!! Grattis till er!!
Loggat
Tom Peng Pung
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 70


« Svara #3 skrivet: Januari 24, 2015, 20:25:12 »

Härligt!
Loggat
linda123
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 89


« Svara #4 skrivet: Januari 26, 2015, 16:07:15 »

Stort grattis!
Har själv inledande skuldsanering och längtar nåt otroligt efter den dagen.
Loggat

Har äntligen skuldsanering - efter avslag och överklagan - på väg mot ett skuldfritt liv.
husse
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 9


« Svara #5 skrivet: Februari 09, 2015, 17:31:03 »

Stort grattis!är snart där själv efter 15 års helvete!
Loggat
susann
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« Svara #6 skrivet: April 11, 2015, 15:09:32 »

Ett stort grattis  Smiley
Jag har 3 år o 9 månader kvar
det går fort sen är jag också där Wink
Loggat
dooks
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 143


« Svara #7 skrivet: April 12, 2015, 00:50:41 »

Grattis!
Loggat
Ledsen75
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 41


« Svara #8 skrivet: April 12, 2015, 18:14:17 »

Grattis.  En fråga men fick ni inte ha bankkonton och era visakort kvar när ni blev beviljade skuldsanering?  Mvh
Loggat
BigStream
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 28


« Svara #9 skrivet: Juli 22, 2015, 23:18:41 »

Till Ledsen75: Jag hade inget bankkonto innan vi fick skuldsanering då Swedbank låste mina bankkonton och spärrade mina kort sedan länge sedan. Vi fick våra skulder pga att vi var tvungna att sälja vårat hus på exekutiv auktion i mitten på 90-talet långt under taxeringsvärdet. Skulden har legat med 18% ränta sedan dess. Vi har inte haft några andra skulder. När vi fick skuldsanering så fick jag ett konto hos Skandiabanken och ett electronkort. Hade provat att ansöka om lönekonton hos andra banker tidigare men fick nobben.

Lycka till alla andra därute med skulder. Livet blir helt annorlunda när man blir skuldfri.

Mvh
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: