Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nu ska det ske!!  (läst 34687 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #15 skrivet: Mars 10, 2015, 13:15:30 »

Hur man kan göra steg för steg finner du lite info om i denna tråd (se länk nedan), och där ser du även vad som räknas som preskriptionsavbrott m.m

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=7166.0
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
FattigeRiddaren
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« Svara #16 skrivet: December 16, 2015, 22:33:53 »

Är mycket nyfiken hur det gick för TS då jag sitter lite i samma sits.. Är han inte kvar i forumet?
Loggat
Tobbelito
Newbie
*

Antal inlägg: 14

« Svara #17 skrivet: Juni 02, 2016, 23:33:38 »

Hej igen!
Det va ett bra tag sen jag skrev här och frasen " Nu ska det ske!!" blev bara tomma ord...
Lyckades som jag tidigare skrev betala av det jag för tillfället hade hos KFM, begärde ut PuL 26 men gjorde såklart inget mer.
Det har varit lugnt nu i typ 1 år och min tjocka skalle har varit djupt körd i sanden som vanligt.
Men nu kom dagen som jag visste skulle komma och ett brev från KFM damp ner i min postbox.
Imorrn, alltså fredagen den 3 juni ska KFM ha hört ifrån mig/fått sina pengar.
Såå..
Att jag är ute i sista stund är ju solklart, (som vanligt) frågan är helt enkelt; ska jag kontakta KFM imorrn och förklara att min skuld är preskriberad?! Gör jag nåt fel då??
Skulden är nåt lån och i pappret från KFM står det " Exekutionstitel datum 2004×××× "
Min tanke är att ringa och prata med dom och berätta att enligt mig är denna skuld preskad, och sedan skicka en preskriptions-invändning till Intrum enligt en mall jag hittat här på forumet.
Tänker jag rätt?
Brev eller mail till Intrum?
Sen e det väl bara att hålla i hatten och köra då va!?
Liiite tajt med tid som kanske kan anas i texten, men om nån vänlig kunnig själ kan ledsaga mig så skulle det vara fantastiskt!

Vänligen, "killen med tjockskallen djuuuupt i sanden"
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #18 skrivet: Juni 03, 2016, 11:28:16 »

Du får väl kolla i de PUL papper du fick förre året, om hur länge skulden var hos KFM.
Om de har en exekutionstitel från 2004, och de så har haft skulden i 2 eller 3 år, då är den inte preskriberat.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Tobbelito
Newbie
*

« Svara #19 skrivet: Juni 03, 2016, 15:36:08 »

Hej Ivkej!
Tack för ditt snabba svar, jag hade inte en tanke på att ärendet kunde ha legat länge hos KFM då jag trodde att det var dagen dom fick in ärendet från som räknades.
Jag gjorde som du rådde mig och kollade i bunten med PuL26.
KFM avregistrerade målet 2004 och har EJ haft det sen dess.
Jag pratade precis med KFM och handläggaren kikade och pratade med chefer och sa sedan åt mig att maila på deras mail och skriva det jag berättade berättade
Då skulle det startas en utredning om detta.
Jag frågade om jag även skulle kontakta inkasso, men det skulle jag inte göra då KFM skulle utreda detta..??
Gör jag rätt nu??
Han skulle anteckna att jag ringt och sa åt mig att skynda mig in med ett mail under dagen.
Så nu brinner det lite i knutarna!
Ska jag göra exakt som han sa?
Jag har gått igenom många av dom råd som finns på forumet men blir inte helt klok på om jag gör rätt??
Hjääääälp, snälla hjälp!
Loggat
ivkej
Hero Member

« Svara #20 skrivet: Juni 03, 2016, 15:49:59 »

Kort svar från telefonen.
Ja gör som han sa bestrid via maul
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Tobbelito
Newbie
*

« Svara #21 skrivet: Juni 03, 2016, 16:02:13 »

Tack för extremt snabbt svar!
Jag är djupt imponerad att du har den vänligheten och verkligen tar dig tid såhär, jag tror säkert många här kan vittna om att du och många andra kunniga här sporrar än rejält.
Det känns verkligen som att du står bakom och klappar en på axeln, helt fantastiskt!
Livrädd är ju bara förnamnet när huvudet för en gångs skull ska vara över sandytan.
Nu ska det mailas Wink
Loggat
Tobbelito
Newbie
*

« Svara #22 skrivet: Juli 05, 2016, 23:15:02 »

Halloj i sommaren!
Jag gjorde som jag blev rådd och mailade KFM och hävdade presk.
KFM tog emot min bestridan och nu fick jag svaret från dem där Intrum givetvis inte höll med.
Min postgång är ju lite långsam som jag sagt tidigare och KFM måste ha min invändning imorrn!?
Intrum skickade med en bunt med allt skoj som dom skickat ut genom åren.
Jag har haft en extremt krånglig boendesituation utan möjlighet att bli nådd per brev eller på nåt sätt överhuvudtaget.
Det är först under senaste året som jag tagit del av min post men även nu är mitt boende okänt för alla!
Så nu ska jag få detta att gå vidare upp i rätten antar jag, eller vad ska jag säga till KFM?
Japp, jag vet att jag är ute i sista sekunden men...
Med vänlig och aningen stressad hälsning,
Strutsen
Loggat
KassaKon
Hero Member

Antal inlägg: 1128

« Svara #23 skrivet: Juli 06, 2016, 06:25:39 »

Det är tyvärr ganska dött här nu under sommaren som det verkar. Och jag kan inget om det du frågar om. Hoppas du ändå lyckas få svar så att det kan gå vidare! Lycka till.
Loggat
ivkej
Hero Member

« Svara #24 skrivet: Juli 06, 2016, 08:38:33 »

Det enda att göra är att skriva och förklara varför du anser att Intrum omöjligt har kunna nå dig. Att du inte haft någon adress, så du inte kan acceptera deras invändning på din överklaga.
Loggat

Tobbelito
Newbie
*

« Svara #25 skrivet: Juli 06, 2016, 10:43:44 »

Toppen!
Jag anade att det va så jag skulle göra men ville såklart dubbelkolla.
Stort tack, nu ska det mailas Smiley
Loggat
Tobbelito
Newbie
*

« Svara #26 skrivet: Oktober 17, 2016, 02:44:19 »

En liten uppdatering då sen senast...
Jag hävdade preskribtion som jag tidigare skrev o Intrum tyckte inte som jag, hör o häpna....
Till sist hamnade det hos tingsrätten som på ett par dagar tog ett beslut att gå på Intrums linje, trodde ju nånstans att det skulle bli nån sorts rättegång som då skulle vara lite besvärlig för Intrum, men tingsrätten gick direkt på Intrums linje som sagt..
Nu ska jag övertyga hovrätten att ta upp detta?!
Jag ger upp o kryper in under min lilla sten igen.
Klockan är mitt i natten och allt känns mörkt på alla sätt!
Till alla er som INTE bara ger upp, NI HAR MIN UPPRIKTIGT DJUPA RESPEKT!!
Önskar att jag kunde tro lite mer på mig själv och inte vara så jävla vek, men nu blir det in under stenen igen o bara dra ner rullgardinerna...
Till Ivkej och alla andra på Fattiga Riddare, tack för era goda råd och uppmuntrande historier och fortsätt med det ni gör!
Utan det jag har läst och lärt mig här så hade jag aldrig ens tänkt tanken på att försöka, dessutom så har jag haft ett par år av hopp när jag intalat mig själv att det ska gå!
Nu är det endast några timmar kvar tills mitt "synnerligen goda skäl" till varför hovrätten ska ta upp mitt fall ska var ihopskrivet och emottaget, fan va less jag blir på mig själv som bara la mig på rygg och gav upp....igen......

//Strutsen  Cry
Loggat
ivkej
Hero Member

« Svara #27 skrivet: Oktober 17, 2016, 17:26:55 »

Du kan ju överklaga, med grund att du inte kallades till inledande förhandling, som du väntade på, då du ville föra din talan muntligt.
Kolla om TR klart redovisat att de ville behandla ärendet på handlingarna, och inte kalla till muntlig förhandling.
Loggat

Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: