Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Forumets fortsatta existens?  (läst 37298 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« skrivet: December 07, 2014, 15:11:21 »

Har under en tid fått många påhopp från medlemmar främst genom PM och mail att jag ska vara helt neutral, men med andemeningen att så länge jag låter "vänster-åsikter" främjas så är allt bra.

Jag, liksom alla andra på forumet har egna åsikter, oavsett det är politiskt, religiöst eller vardagliga händelser.
Tyvärr klagas det om jag (eller någon annan för den delen) kritiserar vänsterpolitik, fackförbund eller annat som i grunden har med det röd-gröna blocket att göra.
Har fått en del kritik också för att jag inte vänder mig till Sverigedemokraterna för ett samarbete, vilket med största sannolikhet aldrig kommer att ske!

Detta, samt en massa andra saker, gör att jag ledsnar ganska mycket på forumet då jag känner att jag inte ens på mitt egenägda diskussionsforum får yppa minsta åsikt som går vänsterpolitiska blocket emot.
Jag har länge diskuterat detta med nära och kära, som tycker att jag ska antingen lägga ner Fattiga Riddare eller se mig om efter någon som är beredd att köpa det hela och driva det vidare.
Jag har hittills varit emot tanken på detta, men alltmer känner jag att det är dags att gå vidare om det ska vara så att man inte får yppa avslöjanden, ifrågasätta eller allmänt ha en egen åsikt och tankeverksamhet som inte är röd-grön.

Webbplatsen ska förnyas senast 2015-01-06, och jag startar därför denna omröstning för att med Er hjälp få ett underlag till mitt beslut om forumets framtid.
Jag arbetar med detta ideellt, för att skuldsatta ska ha en diskussionsplats att hålla till på, och även om det ibland kan bli hetska diskussioner så tycker jag att det fungerat bra under åren.
Men nu känns det liksom inte lika kul längre. kanske har det att göra med att jag helst bara ska hålla käften på mitt eget forum då jag får massor med kritik oavsett det handlar om avslöjanden om oseriösa företag inom skuldbranschen eller om man råkar visa att "fel" politiskt parti eller organisation inte arbetar på det sätt dom ger sken av.

Det lustiga i just det sammanhanget är att om jag hade länkat till avslöjanden om att något allians-parti gjort samma sak så hade detta istället hyllats. Detta är hyckleri om något......

Så, nu hoppas jag att Ni tänker efter riktigt noga hur Ni tänker kring FR:s framtid. Kommentera gärna här!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
micke1234
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 190


« Svara #1 skrivet: December 07, 2014, 16:47:07 »

Vore otroligt tråkigt och en faktiskt en katastrof för många nuvarande och kommande personer i
skuldträsket om du lade ner FR.
En del här tål inte kritik ett skit och blir upprörda över det minsta men är jäkligt snabba på att dela ut det själva. Vad säger det om dem själva? Jag skulle inte lägga mkt energi på dem utan hoppas
du orkar hålla igång länge till för du behövs verkligen.
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #2 skrivet: December 07, 2014, 16:51:09 »

Klart kan man tycka att det kanske bör vara politiskt neutralt, men som det sköts idag tycker jag inte att någon bör känna sig utanför eller på annat vis påhoppad. Att lägga ner detta forum vore en katastrof, då det är det enda som verkligen kan ge något till överskuldsatta.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Paris
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 245


« Svara #3 skrivet: December 07, 2014, 18:56:57 »


Ja Ivkej det är bra att FR finns för dom som hamnar i skuld situationen, men det är även myndigheter , inkassobolag som går in här och läser.

Jag har själv ett uppdrag i en förening där jag sitter i styrelsen , själv  anser jag vikten av att hålla mig saklig och inte alltför personlig vid bla medlemsmöten för att kunna skapa förtroende till våra medlemmar (vilket dom har för mig) o det är ju viktigt både för medlemmmar och för  föreningen,  samt där vi kan visa utåt för andra organisationer och myndigheter som i sin tur ska få förtroende för oss och genom det får vi gehör av dom.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #4 skrivet: December 07, 2014, 20:00:42 »

För det första:

Vad spelar det för roll att inkassobolag och myndigheter är här inne och läser?
(bortsett från att någon kanske skriver ut sitt namn eller ärendenummer och därigenom kan identifieras av dem, vilket man själv får tänka sig för med. Jag har några gånger genom åren gått in och anonymiserat inlägg just av den orsaken)

Min erfarenhet genom åren har istället varit god av att de också läser här.
Dom får inblick i problematiken som finns och olika livsöden som ofta kan ligga till grund för varför man hamnat i sin ekonomiska situation.
Jag har vid flera tillfällen haft diskussioner med inkasso eller myndigheter och då fått höra att dom läst på FR och att dom fått en annan syn av skuldsatta. Sådant värmer i hjärtat!
Visst har det funnits de myndigheter och inkassobolag som varit tvästom också, och det är tyvärr bara att beklaga....
Tyvärr kommer sådana idioter alltid att finnas så det får vi nog lära oss leva med....

För det andra:

Forumet drivs av mig i privat regi. Det finns registrerat som förening också, men ingen har varit speciellt intresserad av att lägga ner det enorma arbete som krävs för att driva det, så vi beslutade att föreningen får ligga vilande tills vidare.

Att endast visa vänsterriktade åsikter är något jag inte ställer upp på då det ju ger en skev bild av de skuldsattas åsikter och leverne.
Vi som lever som överskuldsatta finns i alla politiska valörer, alla nationaliteter och så vidare!
Det viktiga för att få gehör för våra åsikter eller önskemål är att vara saklig, ha genomarbetade förslag som är realistiska samt bete oss som vuxna människor!
Ingen politiker av normalt mått viker sig väl för protestantiska och trotsiga småungar, men kan vi istället på ett moget och vuxet sätt påvisa rena felaktigheter i hur hela systemet fungerar så kan det ge ett rätt gott resultat tror då jag. 
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
roggan
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 518


« Svara #5 skrivet: December 08, 2014, 17:28:31 »

Nu har jag inte varit här på ett tag..men det är klart att forumet ska finnas ...det hjälper människor. Sedan har jag varit med länge och står till vänster i mina åsikter, det kanske har framgått tidigare. (jag har inte skickat PM till Admin) Jag har allmänt svårt för alliansen och Sverigedemokraterna ska vi inte tala om.
Ändå tycker jag under mina år här, att det är kul att diskutera åsikter, trots att jag blivit förbannad ibland.
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #6 skrivet: December 08, 2014, 20:17:23 »

Precis som Roggan skriver så är det oftast roligt att dels diskutera men även bara läsa här även om man kan bli förbannad ibland.

Men det som är irriterande är såna som mer eller mindre startar krig-diskussioner främst på PM (nej, Roggan är inte en av dem!  Cheesy) om att jag icke ska yppa mina "felaktiga" "kapitaliståsikter" och påståenden om att jag är allierad med inkassomaffian. Sånt gör mig både less och förbannad och att driva detta vidare känns självklart inte lika intressant längre.

Nu ser jag ju i omröstningen samt i PM vart Era åsikter verkar ligga (bortsett från en då) och det värmer så klart.  Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Mr M
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 43


« Svara #7 skrivet: December 09, 2014, 20:00:30 »

Klart forumet behövs och jag förstår inte varför någon skulle ifrågasätta din rätt till egna åsikter Admin , och är det någon som inte kan ta att olika människor har olika åsikter så kan ju dom lämna forumet istället . Politik är ju ett hett ämne som skapar heta diskussioner och personligen vet jag inte hur mycket politik jag  tycker hör hemma  på forumet men klart att det inte går att undvika helt eftersom det hänger ihop men jag respekterar hur det är och kör på Cheesy

du och forumet behövs !
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #8 skrivet: December 09, 2014, 23:19:20 »

Tack allihop för era synpunkter!

Som sagt så är politik något som lätt skapar heta, hårda och ofta otrevliga diskussioner.
Tyvärr, måste jag säga!

För egen del så kan jag diskutera med både sossar, miljöpartister, vänsterpartister, centerpartister, och ja... vilken partitillhörighet som helst faktiskt. Till och med SD:are och FI:are kan jag i all vänlighet diskutera med!

Jag har själv vänner som är vänsterpartister och sossar,
en svärfar som sitter i kommunen för sossarna,
en f.d. svärfar som var riksdagsman i sossarna,
gjort en massa reklamjobb åt miljöpartiet
osv osv.

Utan problem brukar vi, när vi träffas (bortsett från min f.d. svärfar då!) umgås och ha mycket trevligt med glada skratt och diskussioner, och många gånger långt in på nätterna även politiska diskussioner.
Det är aldrig några problem, då jag är en en god lyssnare, och både jag och mina vänner respekterar varandras politiska åsikter även om vi alla inte alltid tycker likadant i alla lägen.

Det som dock är anmärkningsvärt, vilket främst märks på nätet, är att människor som står det röd-gröna blocket närmast ofta har svårt att respektera och acceptera att alla inte tillhör det blockets åsikter.
Det blir då ofta hetska diskussioner som inte alltför sällan slutar i rena oförskämdheter, eller ännu värre, i hotelser i olika former.

Detta är mycket mycket tråkigt......
Man måste kunna, på ett vuxet och sakligt sätt, kunna diskutera politik utan att bli personligt angripen!
Någon som har en begriplig förklaring på detta problem?


 
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #9 skrivet: December 10, 2014, 12:45:55 »

Ett svar kan vara den Hegemoni (övervälde) som historiskt är rådande
i vår nation.
Av ekonomiska skäl var jag verksam i Köbenhavn  fick då bra inblick
i en annan demokrati med mer frihet.vilket finns bra beskrivet i en bok
skriven av en Svensk professor verksam i Danmark "Matadorlandet"
heter den och tar just upp den hegemoni som råder här.

Ps. löneutmätning av e-mål är ej lagligt i Danmark,pantbank finns inte heller
däremot god JULÖL och lite annat godis.Ds.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: