Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Delgivningskostnad elskuld  (läst 2728 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
orik
Newbie
*

Antal inlägg: 3

« skrivet: Oktober 24, 2014, 20:31:40 »

Hej,

Efter ett antal obetalda elräkningar till Kraftringen, fick jag i somras vid två tillfällen brev från Visma ang delgivning och uppmaning att skriva under och skicka tillbaka - vilket jag aldrig gjorde. Efter ett tag kom så klart en delgivningsman, jag tog emot brevet och skrev under. Brevet innehåll då den totala skulden. Visma vill dock ta betalt för 2 delgivningar, trots att jag egentligen bara blivit delgiven en.

Är detta korrekt egentligen? Dom tjänar ganska bra på att skicka ut 1 brev annars...

Ska tillägga att jag bara köpt elen av Kraftringen. Under samma period fick jag även brev från Intrum 2 ggr ang delgivning från EON som äger nätet (skickade aldrig tillbaka). Men samma här att jag skrev på och tog emot när delgivningsman kom. Dock när jag loggar in på Intrum så ser jag att jag blivit debiterad för två delgivningar, men sedan är en krediterad - dvs dom gör i mitt tycke rätt, men Visma?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: Oktober 26, 2014, 06:03:26 »

Hej, på måndag tar du och ringer Konsumenternas Energimarknadsbyrå och ställer samma frågor som du gjort här.

Telefon: 08-522 789 50 (telefontid måndag-fredag kl 9-12)

Lästips om vissa kostnader gällande EL-räkningar hittar du på deras hemsida i länken nedan:

http://www.energimarknadsbyran.se/El/Matning-och-betalning/Krav-och-frankoppling1/Innan-en-frankoppling-sker/

Ta även och sök på "Visma" eller "elräkning" här på forumet - så hittar du säkerligen flera trådar om liknande ämnen.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: