Varför lägger vi inte upp ännu mer just nu?
Jo, det har nämligen förekommit en hel del hot, trakasserier, förföljelser osv sedan jag gick ut och "avslöjade" och ifrågasatte ovan beskrivna bilaffärer.
De som valt att hota etc är relativt otäcka människor där den ena (mest aktiva tror jag) har återkommande domar för kvinnomisshandel, narkotikabrott, olaga hot osv! Personen ifråga har varit en av de värsta nynazisterna i landet, enligt rykten utesluten av sina egna! har kopplingar numera till den kända Researchgruppen som jag själv, tills idag, varit inspirerad av för deras grävande.
En annan har gått utbildning hos EXPO.
Dessa personer tillhör "resandefolket" vilka enklast kan beskrivas som närbesläktat till romer och zigenare vilka är grupperingar som tiggarna tillhör.
Så snart jag publicerade ut bilderna på bilarna och frågeställningen om hur det gick till att sitta och tigga på dagarna, vara med i media för att man är så fattig, hungrig och frusen, och samtidigt gå och köpa dyra fina bilar så började det hända otrevliga saker mot mig och min familj!
Till en början visste jag inget om vem eller vilka som låg bakom, men snart uppdagades hur det låg till.
Dessa personer visade sig vara kapabla att gå rätt långt för att få tyst på mig....
Genom en PM-kontakt på forumet Flashback som vi haft under dagen så har en hel del otäcka saker skrivits.
Inte så att det är direkta hotelser, däremot väl förtäckta hot eller fraser som kan tolkas på det sättet.
Några exempel (utifrån att dom är "resande-folk"):
Och nu vet du att vi vet vem du är. Många i dessa kretsar vet vem du är.
Det där outandet är givetvis inte uppskattat. Ett femtontal organisationer jobbar med tiggare i Umeå men för att du ska misstänkliggöra och hänga ut folk så hoppar du på resandefolket. Det är dumt. Det är den organisation som reagerar starkast på sådant.
osv....
Ganska oskyldigt när man läser det så här, men med tanke på vad som just nu händer runt omkring på andra sätt så blir det självklart en hotbild kring det hela.
Som tex i eftermiddags när vi kom hem stod en bil tillhörande en person i dessa kretsar utanför vår bostad och bevakade oss......
Självklart finns allt dokumenterat med både bilder, regnummer och utdrag.
Nåväl, detta var lite smakprov på hur det ser ut om man är lite uppmärksam på tiggarnas leverne, något de flesta svenskarna varken ser eller har en tanke på när dom ser den stackars tiggaren sittande utanför den lokala ICA-butiken med sin smutsiga pappersmugg.
Självklart har vi mängder av liknande indicier på allt kanske inte står rätt till, men så snart man försöker att få en förklaring så blir man påhoppad med att "Dom är visst fattiga, och det finns inga fina bilar och Iphones!!!!!".
Istället, när man nu de facto kan bevisa att sådana ofta visst förekommer, så hade dessa ivrare kunnat ge en rimlig förklaring så är ju alla frågetecken utredda sedan och misstroendet mot tiggarna läggs ned!
Eller kanske är det så att dom får sån panik eftersom man trampar på en öm tå?